עבודת גמר בסדנה ביחסי ציבור 10763

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2944
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

פרויקט גמר בסדנה ביח"צ הקורס:10763-סדנה ביח"צ חומר לימוד למטלה:
סמסטר:2014 ג' מועד אחרון להגשה: 5/8/2014 נושא העבודה: בניית תוכנית יח"צ למשטרת ישראל.
משטרת ישראל-המשטרה זהו גוף לאומי האמון על מניעת עבירות ובגילוין, בתפיסת עבריינים ובתביעתם לדין, בשמירתם הבטוחה של אסירים, בקיום הסדר הציבורי  וביטחון הנפש והרכוש והסדרת התנועה בדרכים".
בשנת 1974 הורחבו תפקידיה של משטרת ישראל, על פי החלטת הממשלה הוטלה עליה גם האחריות לביטחון הפנים. יתרונות הארגון: ·         המשטרה היא ארגון היחיד מסוגו, מהווה הגוף המרכזי האמון על אכיפות החוק והסדר במדינה. המשטרה טומנת בחובה הצלחות רבות.
·         המשטרה זהו גוף גדול הנמצא בכל רחבי הארץ כל שישנה פריסה ארצית רחבה למדי.
·         למשטרה גופי סמך רבים (משמר אזרחי, שיטור עירוני וכו…) ·         כל אזרח במדינה מכיר את הגוף ויודע כיצד לפנות אליו (מוקד 100).
·         המשטרה מהווה גוף ביצועי של הממשלה והכנסת-ומהווה נדבך מרכזי במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית (הפרדת רשויות).
נקודות חולשה:
·         אמון הציבור בארגון ירדה אם השנים והגיע לשפל קשה.
(http://www.police.gov.il/Doc/TfasimDoc/DocSEH.pdf) ·         ישנה התפיסה בציבור כי לעיתים אין טעם לפנות למשטרה שכן אלה בכל מקרה לא יעשו כלום.
·         אוכלוסיית הילדים והנוער אינה מודעת לתפקיד המשטרה, והיכולת שלהם לפנות אליה במידת הצורך – עד היום המשטרה דיברה למבוגרים בלבד.
·         ישנה תפיסה רווחת בפני אזרחי המדינה שכשנתקלים במשטרה-זה רק בנסיבות רעות.
·         המשטרה חוותה מספר משברים בשנה האחרונה  (פרשת המפכ"ל, פרשת מוקד 100 בחטיפת הנערים, פרשת הרב פינטו וכו..) ·         המשטרה נתפסת כגוף מיושן שלא מצליח להתמודד עם העברות הטכנולוגיות והמתוחכמות של המאה ה-21.  –