חינוך פוסטמודרני

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 7058
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא _______________________________________1-2
1 .      עידן פוסט מודרני ____________________________20
1 .1             מצב פוסט מודרני __________________________3-4
1 .2             מאפיינים בעדין פוסט מודרני______________________4-5
1 .3             מטרות החינוך בעידן פוסט מודרני __________________5-8
1 .4             משבר החינוך בעדין פוסט מודרני _________________9-11
1 .1.4השלכות המהפכות על מערכות החינוך בעידן פוסט מודרני  _____11-12
2            השימוש בטכנולוגיה בהוראה ___________________13-19
2 .1             התפתחות טכנולוגיה במערכת החינוך________________
1 3
2 .2             סביבות למידה ממוחשבת _____________________13-16
2 .3             מטרות לשימוש טכנולוגיה בחינוך________________16-19
3            הערכתה שימוש בטכנולוגיה ככלי עזר להוראה________
1 9-20
3 .1             גורמים עודדו את המורים לשימוש בטכנולוגיה________19-20
4            המורה בעידן טכנולוגי ________________________20-26
4 .1             תפקיד המורה ____________________________ 20-22
4 .2             מורים בעולם של שינוי______________________22-24
4 .3             השפעת השינוי בבית ספר על תפקיד המורה________
5 -26
5           סיכום ______________________________________27
6            דיון ומסקנות __________________________________28
7           ביבליוגרפיה ________________________________29-30 מבוא במערכת החינוך במיוחד בהכנסת המחשבים והטכנולוגיה ,שהפכו למרכיב חשוב מאוד בחיי יום יום .משתמשים בטכנולוגיה לפעילות ומשימות מורכבות מרובות בתחומים רבים , כגון מבחינה כלכלית , חברתית או תרבותית .אין היבט בחיים שהטכנולוגיה לא נוגעת בו.ויש לה את אפשריות והיכולת לשיפור החינוך ולשינוי בבית ספר .
טכנולוגית המידע תורמת לשדרג על תהליכי הוראה ולמידה .ההשלכות הטכנולוגית להשבחת הלמידה תלויות גם באופן שימוש בה בכיתה דרך המורים .(מידסור,נחימאס,טובין,פורקוש,2006). לכן ,המורה הוא מרכיב שבלעדיו לא תיתכן סיטואציה של ההוראה . והאישיות של המורה היא בעלת משקל כבד בתהליך ההוראה .
לפי זה תפקיד המורה לא מוגדר כמעביר ידע או כמסרן אלא , למנחה המאפשר ללומדים לבנות ולהבנת המידע האישי שלהם . יש אלה שרואים המורה כמעביר ידע או מסרן רואה בתלמיד "לוח חלק" יש המורה , יכול לכתוב עליו ולמלא אתו כמו שהו רוצה.מורה טוב הוא מי שמנחה ומדריך ובונה את החומר טוב ונותן לתלמידו , להסתקרן , ולחקור, באופיין מעניין ובהיר לעומת זאת , התפיסה מנוגדת לתפיסת ההבניה הרווחית היום בעידן פוסט מודרני  השאלה המרכזית של העבודה הזאת : כיצד הטכנולוגיה הפכה למאפיין של משבר חינוכי בעידן הפוסט מודרני ? לפי כך יש כמה שאלות שקשורות לנושא שלי וזה הטכנולוגיה כמאפיין למשבר בעידן פוסט מודרני :
א.      מה זה עידן הפוסט מודרני,והמשבר החינוכי בבתי ספר  ?
ב.      מה מידת השפעת הטכנולוגיה על הוראה ?
ג.       כיצד תיפקדו של המורה מושפע מהעידן הטכנולוגי , והשפעתו על מעמד של מורה ?
ד.      איך הטכנולוגיה הפכה מאחד המאפיינים המרכזיים של המשבר בעדין הפוסט מודרני ? מטרת העבודה היא לבחון על אלו צרכים לימודים עונה הטכנולוגיה בבתי ספר וכיצד נעשה השימוש הטכנולוגי בהוראה כמאפיין למשבר חינוכי מבחינה חברתית, שכלית , התנהגותית , ורגשית .
העבודה מחולקת ל ארבע פרקים : הפרק הראשון : עידן הפוסט מודרני הפרק הזה מדבר על הגדרת הפוסט מודרני ורקע על התפתחות המושג הזה מציינת המטרות והשינויים של החינוך בעידן הזה .
הפרק השני :השימוש בטכנולוגיה בהוראה הפרק הזה מדבר על אמצעיים טכנולוגיים והכנסתם למערכת החינוך ולהגדרת סביבות למידה ממוחשבת , ומה הם יתרונות וחסרונות הטכנולוגיה . הפרק השלישי : הפרק הזה מדבר על שינויים והערכת השימוש בטכנולוגיה ככלי עזר להוראה .
הפרק הרביעי : פרק זה עוסק בתפקידו למורה ובשילוב הטכנולוגיה בהוראה , השפעת שינויים על בבתי ספר על תפקוד ומעמד המורים .
שיטת המחקר שבה מתבססת העבודה היא סקירה ספרותית שבה מתבססת על חמשה עשר מאמרים ומחקרים אקדמאים .
בחרתי בנושא זה בגלל עצמי ומעוררת בתוכי תחושת של סקרנות ולחקור ולדעת וללמוד מה זה בדיוק טכנולוגיה ומה מאפייניה ותוצאותיה בעידן הפוסט מודרני ואיך היא הפכה לחלק חשוב מאוד בחיי האדם ואיך מתמודדים עמה בבתי ספר .ולהתמקד בנושא זה משום שהכנסת המחשבים עשתה שינויים רבים במערכות החינוך אם זה כחסרון או כיתרון .בצורה פשוטה ניתן לומר שהכנסת הטכנולוגיה לבתי ספר בעידן הפוסט מודרני הוא נושא שמעניין לחקור אותו ולהתייחס אליו.