עבודה בניהול יזמות מושקעת בציון גבוה A העבודה עוסקת בחברת תרופות מדיסון

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 2887
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר מנהלים מטלה זו עוסקת בחברת  התרופות מדיסון,  חברה חדשה יחסית לתרופות נישה נדירות ולתרופות ביו טכנולוגיות , מההיבט היזמי והרעיוני, תוך כדי חקירת הכוחות השונים, שפועלים בשוק התרופות בארץ.  כמו כן , נחקור את הסביבה העסקית , בישראל , בשנים האחרונות. סביבה עסקית זו,   יכולה לסייע , תוך ניצול הזדמנויות , בבנייה של עסק מהסוג הנ"ל, אך יכולה גם להרוס כל עסק חדש, שלא למד את הסביבה הזו , על נגזרותיה הרבות.
חברת מדיסון, היא חברה רווחית כיום, במגמת גדילה   בשוק שלה – שוק תרופות.  בעבודה מוצג המבנה הארגוני של החברה תוך זיהויו כארגון יזמי בעל היררכיה שטוחה גורם שיסייע לארגון לצמוח ולשגשג.
מוצגים המודלים של PORTER  מודל PESTLE וכן מודל SWOT הבוחנים את הסביבה העסקית בה פועלת החברה ואשר בעזרתם הוצעו שלוש אסטרטגיות פעולה אפשריות .
על פי מודלים אלו זיהינו כי לחברה קיים פוטנציאל עסקי.
תוכן עניינים מבוא -…1
רקע שוק התרופות בישראל -..2
ניתוח הסביבה הפוליטית –.3
ניתוח הסביבה הכלכלית –..3
ניתוח הסביבה החברתית –.3
ניתוח הסביבה הטכנולוגית -..4
איכות הסביבה –4
ניתוח הסביבה המשפטית –4
תרשימי הסביבה החיצונית -..5
תרשים המבנה הארגוני של החברה –.7
חוזקות הארגון –8
חולשות הארגון -…9
הצעות לשיפור -…10 סיכום -11
ביבליוגרפיה –.
מבוא
חברת מדיסון הוקמה בשנת 1996 ע"י שני יזמים. הקשר בין שני היזמים האלו היה פרי עבודה משותפת של שנים כאשר האחד, מבוגר יותר עבד בעבר בחברה המשפחתית ממנה הגיע היזם השני.
התחום בו עוסקת חברת מדיסון כיום הינו שוק התרופות בארץ כאשר מדיסון שמה לה למטרה להתמקד בתחום תרופות הנישה כחברה מובילה בשוק תרופות הביוטכנולוגיה הכולל בין השאר תרופות ממרכיבים ביולוגיים.
הצורך להקמת החברה התעורר לאחר זיהוי הזדמנויות בשוק תרופות הנישה שאינו מפותח דיו בארץ, קרי תרופות למחלות נדירות / מחלות קשות אשר לצורך קבלת האישורים להבאתן לארץ צריכים היזמים להכיר היטב את השוק ואת הרגולציות של משרד הבריאות והאישורים הנדרשים בארץ.
מדיסון הוקמה ומנוהלת כחברה פרטית.
היות ומקימי החברה ובעליה מגיעים מתחום התרופות, חלק מהבסיס להקמת חברת היה מדיסון היה הבנתם בתחום וקשריהם הענפים עם ספקים וחברות בחו"ל אשר מייצרות את התרופות והתכשירים שהם התעתדו לייבא לארץ.
היזמות באה לידי ביטוי מרגע הקמת החברה ועד לעצם היום הזה.
ייחודה של החברה בכך שהיא, כתחום התרופות והמחקרים עצמו אינו שוקט על שמריו וממשיך כל הזמן לחפש תרופות חדשות, טובות יותר על מנת לחדש ולהביא את הדבר הבא שיעזור לאנשים שמזלם שפר פחות, להבריא.
המוטו המוביל את חברת מדיסון הוא להיות חברה רווחית, קטנה ויעילה תוך ניצול מקסימלי של המשאבים העומדים לרשותה והבאת עובדים אשר מסוגלים למלא כמה פונקציות בו זמנית על מנת לחסוך בכוח אדם ולמנוע מהארגון להפוך מפלצתי, מגושם ומסורבל תוך כמה שנים.
בתחילה מנתה החברה כ 10 עובדים בלבד, אשר מתוכם 2
מנכ"לים [מקימי החברה] , חשב אשר בתפקידו ובהכשרתו כיהן כרואה החשבון של החברה ועורך-דין, יחד איתו עבדה מנהלת חשבונות.
2 אנשי שיווק אשר כל אחד מהם ניהל יחידה עסקית ששיווקה מוצרים שונים בתחום תרופות הנישה, 2 אנשי תעמולה אשר שיווקו לרופאים ובתי חולים, מנהל מחסן, משלוחים והזמנות מלקוחות ורוקח אשר אחראי על השגת אישורי משרד הבריאות עבור התרופות המיובאות.