סמינריון, ציון גבוה ביותרשכרם של מנהלים בכירים בישראל , כולל נתונים אמפיריים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 12150
מספר מקורות 12

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא –.3
סקירת ספרות –…4-19
–         Earnings Restatements , Changes in CEO Compensation , and Firm Performance. –         שכרם של מנהלים בכירים בישראל : תגמול על יכולת לתגמל .
–         תגמול מנהלים כבעיית נציג .
–         המינוי והתגמול של מנהלים בכירים בחברות ובתאגידים הממשלתיים .
–         תגמול נושאי משרה בראי סעיפים 373 ו – 374 לפקודת החברות .
החלק האמפירי -…20-28
סיכום -.29
ביבליוגרפיה 30-31
נספחים -32-60 מנהלים בכירים בארגונים מושפעים מאוד ולרוב אף נבחרים על ידי בעלי המניות של החברה או הבעלים. אולם, למרות ההשפעה הדרמטית של האחרונים, המנהלים חייבים דין וחשבון גם לבעלי עניין אחרים בהם, ההנהלה, העובדים, הספקים, הלקוחות, והציבור הרחב בכלל.
המנהל הכללי הוא מעין מתווך בין בעלי המניות לבין בעלי העניין ולכן איננו יכול לסור למשמעתם של האחרונים בלבד. ייתכן שזוהי גישה נאיבית בהתייחס לשקול הכוחות הפועל על המנכ"ל , אך זוהי הגישה הנכונה מבחינה עניינית, המנכ"ל צריך להתייחס לתמונת האינטרסים הרחבה גם אם הדבר איננו עולה בקנה אחד עם האינטרסים המידיים של הבעלים. תכנית תגמול ותמרוץ צריכה על כן לקחת בחשבון את נקודת המבט של כל בעלי העניין.
שלושה גורמים הופכים את בעיית תגמול המנהל למסובכת:
חוסר הידע המלא על טיבו של המנהל, כלומר, מידת יכולתו לפירמה הספציפית.
ניגוד האינטרסים הקיים בין המנהלים לבעלים לגבי מידת המאמץ שמשקיע המנהל, בעוד הבעלים מעוניינים בתרומתו הרבה ככל האפשר של המנהל, הרי ככל שגדל המאמץ כן קטנה התועלת הישירה למנהל.
אופן חלוקת הסיכונים בין המנהל והמשקיעים.
בעבודה זו, אנו מנסים לסקור את נושא התגמול מכל ההיבטים, תוך סקירת ספרות מתוך מחקרים שנעשו ומסקנות שלהם, ומתוך מאמרים שסקרו נושא זה. אחר כך, בחלק האמפירי מנסים לראות האם תוצאות מחקר שנעשה בעבר השתנו ,במילים אחרות האם המצב בישראל השתפר, הורע או לא השתנה .