סמינריון "נעליים" בקורס ביקורת המדיה
מוסד לימוד | המכללה למינהל |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | תקשורת |
מילות מפתח | יהדות, כלכלה, מדיה, נעליים, תרבות |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 4331 |
מספר מקורות | 20 |
תקציר העבודה
נעליים מוגש במסגרת הקורס : ביקורת המדיה- תוכן העניינים
מבוא 1
סקירה ספרותית-היסטורית 2
הנעליים כמאפיין תרבותי 10 הנעליים באספקטים הכלכלי הבריאותי והאופנתי 13
סיכום 23
ביבליוגרפיה 24
מבוא
הנעליים הן פריט לבוש בסיסי, אשר מטרתו הינה כיסוי כף הרגל על מנת להקל על ההליכה ולמנוע פגיעות ממכשולים סביבתיים כגון קוצים, אבני חצץ וזכוכית. בעבודה זו בחרתי להתמקד בנעלי נשים דווקא ובמסגרתה אערוך סקירה נרחבת אודות נעלי הנשים לאורך ההיסטוריה מהעת העתיקה ועד ימינו אנו. אפרט תחילה אודות האבולוציה של הנעל, על סוגי ושמות הנעליים, את מי הן שימשו ומדוע. בהמשך אכתוב על הנעליים בתרבות, על סוגי נעליים שונות מארצות שונות ומשמעותן, ולקראת סוף העבודה אעבור על ייצוגן של הנעליים באספקטים הכלכליים-אופנתיים, מותגים, נשים ונעליים בהיסטוריה, אגדות עם, אספקטים בריאותיים ועוד.
בסמינר זה אני מבקשת לבחון כלים לניתוח וחשיבה ביקורתית אודות האבולוציה של הנעליים במהלך ההיסטוריה וייצוגן בתחומי חיים שונים כמו כלכלה, פסיכולוגיה, חברה ותרבות. בסמינר ארצה להעלות סוגיות שונות כמו המניעים להמצאת הנעליים, האימוץ שלהן על ידי בני אדם והטמעתם בחברה ובתרבות, כמו גם תפישות מציאות שונות והשינויים החלים בהן עם השנים החולפות.