סמינריון בנושא : השפעת הכרזת דיבידנד על מחיר מניה

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בנושא : "השפעת הכרזת דיבידנד על מחיר המניה" ציון העבודה : 90 תוכן העבודה תקציר. 1
מבוא. 3
הצגת הנושא. 3
הטענה המחקרית. 3
מדיניות חלוקת דיבידנד בחברות ציבוריות. 3
מודל הצמיחה הקבועה, גורדון 4
יעילות שוק ההון 7
סוגי יעילות בשוק ההון 7
הקשר בין מחיר המניה לחלוקת הדיבידנד. 9
שיטת המחקר. 13
ממצאים. 18
סיכום העבודה. 24
ביבליוגרפיה. 26
נספח. 28
תקציר העבודה הנוכחית עוסקת בנושא חלוקת דיבידנד והשפעתה על מחיר המניה. הייחוד שלה הוא בסופת משתנים שלא נחקרו עד היום.
על פי סקירת הספרות אם הרווח התקופתי של החברה גדול מצרכי ההשקעה, תשלם החברה דיבידנד בגובה ההפרש ואילו אם הרווח קטן מההשקעה הנדרשת, תגייס החברה הון נוסף, כלומר גם אם מדיניות תהיה שונה ממדיניות זו לא תושפע רווחת בעלי המניות כל זמן שהשקעות הפירמה נשארות ללא שינוי. יתרה מכך, גם קיום חוב לא ישפיע  על אי רלוונטיות הדיבידנד בשוק המשוכלל מכיוון שגם מדיניות החוב לא משנה בשוק משוכלל. מכאן כל צורך בגיוס הון יוכל להתמלא בין אם ע"י הון מניות נוסף ובין אם ע"י חוב.
למרות שנוטים לחשוב כי מחיר המניה יעלה יש גם דעות הפוכות וזאת בשל ירידת המקורות של החברה- לחרה יש כרגע פחות איתנות. לחילופין אם הדיבידנד ממומן ע"י גיוס הון מניות חדש, ישנו דילול באחוז הבעלות הנשמר בידי בעלי המניות הנוכחיים של החברה ולכן גם במקרה זה פירוש הדבר ירידת ערך המניה בשיעור הדיבידנד למניה.
 שער המניה יכול להשתנות בשוק לא משוכלל היות והשינויים ברמת הדיבידנד משמשים איתות לבעלי המניות החיצוניים לגבי הערכות המנהלים לגבי רווחיות החברה בעתיד. מנהלים נרתעים משינויים תכופים בשיעור הדיבידנד המשולם, היות והשוק מפרש הורדה בשיעור הדיבידנד כאיתות שלילי לגבי מצב רווחיותה העתידי של החברה וכתוצאה מכך מחיר המניה עלול לרדת מצד שני אם המנהלים מחליטים להעלות את ערך הדיבידנד זה איתות חיובי, מנהלים יעלו את ערך הדיבידנד רק אם הם יאמינו שבסבירות רבה לא יהיה צורך לרדת מרמת הדיבידנד החדשה. מחקרים אמפיריים מראים שמחיר המניה מגיב באופן חיובי להודעות על העלאת שיעור הדיבידנד המחולק, ובאפן שלילי על הורדת שיעור הדיבידנד המחולק–