טיפול באוטיזם באמצעות בעלי חיים

מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1743
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מוגש ע"י:                                                        10/07/12
טיפול באוטיזם באמצעות בעלי-חיים עבודת הגשה בקורס: קריאה וכתיבת טקסטים מחלקה: עיצוב תעשייתי מבוא
עבודה זו עוסקת באוטיזם ובטיפול באוטיזם באמצעות בעלי חיים. בעבודה זו בדקתי, מהו הקשר בין הטיפול באוטיזם באמצעות בעלי חיים, להעלאת מיומנות התקשורת אצל אוטיסטים. עבודה זו נעשתה ע"י סקירה של מחקרים הקיימים בתחום. הנושא עניין אותי בגלל האהבה שלי לבעלי חיים, עניין אותי לדעת איך הם יכולים לתרום לנו, בני האדם, בתחומים שונים בחיינו, ביניהם תחום הטיפול והריפוי.
בעבודה זו מצאתי, כי יש קשר ברור בין הטיפול באמצעות בעלי החיים, להעלאה ברמת התקשורת של אוטיסטים, גם מול בעלי החיים עצמם וחשוב מכך, מול בני אדם.
מהו אוטיזם?
ישנם שלושה סוגים של אוטיזם: אוטיזם קלאסי, אוטיזם בתפקוד גבוה ותסמונת הספקטרום האוטיסטי.
אוטיזם קלאסי, או בשמה השני תסמונת קנר, הינה לקות התפתחותית, הנובעת מבעיה נוירולוגית התפתחותית, תורשתית ומולדת. הגדרתו של ד"ר לאו קנר – אשר חקר קבוצה של 11 ילדים וטבע את המונח 'אוטיזם' (1943): "לילד האוטיסט חוסר יכולת להתייחס בדרך המקובלת לאנשים ולמצבים כבר מראשית חייו. למן ההתחלה קיימת אצלו בדידות מופגנת וקיצונית, הוא אינו מתייחס לסביבה וסוגר עצמו לכל דבר הבא מן העולם החיצוני". לאוטיסטים פגם קשה במיומנויות התקשורת, כגון בעיות בהתפתחות השפה, קושי להבין שפה ולהשתמש בה, קושי להבין מסרים חברתיים, קושי לקלוט אינפורמציה בדרך מאוזנת על ידי מערכת החושים ולאזנה, וליקויים קוגניטיביים רבים נוספים. סממני האוטיזם: ליקויים בתקשורת, ליקויים בתגובה לסביבה, אינטליגנציה נמוכה, ביטוי רגשות בקיצוניות, קשיים בדיבור, הפרעות מוחיות, קושי בלמידה מהסביבה, הגררות, קושי בארגון, ראייה נקודתית,  התנהגות חזרתית, נטייה להתבודדות. רוב האוטיסטים מנותקים מהסביבה, פאסיביים וחסרי יוזמה, בעיקר בקשר עם אנשים בסביבתם. היוזמה ליצירת קשר עם אנשים, פגועה מאוד אצל האוטיסטים. רפרטואר ההתנהגות של האוטיסטים מצומצם ותבניתי מאוד, לכן הם גם נוטים להתנהגות חזרתית.
לאוטיסטים יש מגוון מצומצם מאוד של הבעת רגשות.