פסיכולוגיה פיזיולוגית, סמסטר 2013א2 (כולל שאלות ותשובות)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 17
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 96
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1754

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 17                                      הקורס:
פסיכולוגיה פיזיולוגית 106משפטים חומר הלימוד למטלה:
מתוך ספר הקורס "הפיזיולוגיה של ההתנהגות" כרך ב': פרק 13 – למידה וזיכרון מדריך הלמידה – פרק 13
מספר שאלות:
16
סמסטר:
2013 ב משקל המטלה:
4 נקודות מועד אחרון להגשה:
24.5.2013
קיימות שתי חלופות להגשת מטלות:
·          שליחת מטלות באמצעות מערכת המטלות המקוונת באתר הבית של הקורס ·          שליחת מטלות באמצעות הדואר או הגשה ישירה למנחה במפגשי ההנחיה הסבר מפורט ב"נוהל הגשת מטלות מנחה" חובה לענות על כל השאלות במטלה.
בשאלות "רבות ברירה" יש לבחור בתשובה אחת, הנכונה ביותר (5 נקודות כל שאלה).
על השאלות הפתוחות יש לענות בשורות המיועדות לכך. טקסט שיגלוש מעבר לשורות המוקצות לתשובה בגוף המטלה לא ייבדק! (משפטים נקודות לכל שאלה).
שאלה 1   בלמידת התניה קלאסית (classical conditioning) לומד האורגניזם לקשור בין _______ לבין ________, ואילו בלמידת התניה אינסטרומנטלית (instrumental conditioning) לומד האורגניזם לקשור בין ________ לבין _________ (בחר/י במסיח המשלים נכונה את המשפט).
א.      גירוי מותנה ; תגובה חדשה ; גירוי בלתי מותנה ; תגובה אוטומטית ב.      גירוי בלתי מותנה ; תגובה אוטומטית ; גירוי חסר חשיבות ; תגובה טיפוסית למין ג.        גירוי חסר חשיבות ; גירוי בעל חשיבות ; גירוי חדש ; תגובה חדשה ד.      גירוי בעל חשיבות ; תגובה חדשה ; גירוי חסר חשיבות ; תגובה אוטומטית שאלה 2   בין שני נוירונים קיימת סינפסה חלשה. על-פי חוק הֶבּ (Hebb) ניתן לחזק סינפסה זו בעזרת LTP אסוציאטיבי אם (השלם/י את המשפט):
א.      התא הפרה-סינפטי יפריש נוירוטרנסמיטר בזמן שהתא הפוסט-סינפטי פועל.
ב.      התא הפרה-סינפטי יופעל בתדר גבוה.
ג.        התא הפוסט-סינפטי יעוכב בזמן גריית התא הפרה-סינפטי.
ד.      התא הפוסט-סינפטי יופעל בתדר גבוה זמן ממושך לאחר גריית התא הפרה-סינפטי.
שאלה 3            מדענית חוקרת את תהליך הלמידה התאי ברקמת היפוקמפוס של עכבר השמורה בצלוחית מעבדה. א. בניסיון ליצור הגברה ארוכת טווח (long term potentiation, LTP) בנוירוני ההיפוקמפוס טפטפה החוקרת על הנוירונים גלוטמט במינון נמוך. האם תצליח כך החוקרת לעורר LTP?
הסבר/י תשובתך. (4 נק') רצפטורי NMDA נמצאים על התאים הפירמידליים והם רגישים לנ"ט גלוטמט- הוא המפתח ש"פותח" אותם.  אך כאשר רצפטור NMDA מקבל גלוטמט הוא לא נפתח מפני –
.
ציון 96