השפעת העובדים הזרים על האבטלה בישראל

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 5849
מספר מקורות 31

תקציר העבודה

השפעת העובדים הזרים על האבטלה בישראל עבודה סמינריונית
3 1
מקורות אוקטובר
2 0משפטים תוכן העניינים
מבוא. 3
סקירת ספרות.. 4
עובדים זרים ומהגרי עבודה. 4
עובדים זרים בישראל. 9
עובדים זרים ואבטלה. 18
דיון וסיכום. 20 ביבליוגרפיה. 24
מבוא
עובד זר או מהגר עבודה הוא אדם העובר למדינה אחרת, שאינו אזרח או תושב בה, על מנת למצוא פרנסה. לעתים מדובר בהגירה שבסופה התאזרחות במדינה האחרת, ולעתים זו הגירה למספר שנים מוגבל, לשם שיפור מצבו הכלכלי של העובד ושל משפחתו בארץ המוצא. המושגים "מהגרי עבודה" ו"עובדים זרים" מהווים מושגים חופפים ונעשה בהם שימוש לסירוגין.
במדינת ישראל, החלה העסקת עובדים זרים בעיקר לאחר מלחמת ששת הימים בשנת 1967 שבעקבותיה החלו פועלים פלסטיניים להיות מועסקים בישראל. בעיות ביטחוניות, בעיקר שתי תקופות של אינתיפאדה, הביאו להעסקת עובדים זרים ממדינות אחרות בענפי הבניה, התעשייה, המלונאות והמסעדנות ותחומים נוספים. כמו כן, התגברה בישראל עם השנים העסקת עובדות ועובדים בתחום הסיעוד (טיפול בקשישים). בשנים האחרונות הגיעו לישראל עשרות אלפי מסתננים, בעיקר מסודן ואריתריאה. חלקם מועסקים בישראל באופן חוקי או לא חוקי.
משנות האלפיים, התמודדות מדינת ישראל עם תופעת העובדים הזרים  כוללת שינויים רבים במספר ההיתרים; שינויים בשיטות ההעסקה, במיסוי ובאגרות לעובדים; הקמת משטרת הגירה (2003); והקמת רשות הגירה ואוכלוסין (2009). (אקשטיין, 2010) אחד הטיעונים הנשמעים כנגד העובדים הזרים, הן החוקיים והן המסתננים הלא חוקיים, הוא כי עבודתם בישראל מקטינות את הביקוש לעובדים ישראליים ולפיכך, מביאים לגידול במספר הישראלים המובטלים.
לפיכך, שאלת המחקר בעבודה היא " מהי השפעת העובדים הזרים על האבטלה בישראל?"