ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל ובעולם

מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1835
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל ובעולם אוקטובר
2 0משפטים
1 0 מקורות תוכן העניינים
מבוא. 3
סקירת ספרות.. 5
ההוצאה הלאומית לבריאות בישראל ובעולם. 5
מימון ציבורי ופרטי של ההוצאה לבריאות.. 9
דיון וסיכום. מנהל עסקים ביבליוגרפיה. 16
מבוא
ההוצאה הלאומית לבריאות משקפת את כלל ההוצאות על שירותי הבריאות של תושבי המדינה ושל הממשלה, כולל ההוצאות על שירותי בריאות במרפאות כלליות, בבתי חולים, ובמרפאות פרטיות של רופאים ושל רופאי שיניים. ההוצאה הלאומית לבריאות כוללת כמו כן את כלל ההוצאות של התושבים על קניית תרופות ומכשירים רפואיים ואת ההוצאות של הממשלה למחקר ולפיתוח בבריאות, לתקצוב מינהל הבריאות, תקציב משרד הבריאות ולהשקעות במבנים ובציוד במערכת הבריאות.
השוואות בינלאומיות של משאבי שירותי הבריאות נעשות מקובלות יותר ויותר. רובן משוות עם הוצאות הנמדדות כאחוז מהתוצר מקומי הגולמי (תמ"ג) או כהוצאה לנפש לבריאות במדינות ה – OECD. סוג זה של השוואה משמש בדרך כלל לתמוך בטענות שיותר מדי או פחות מדי משאבים מושקעים בשירותי בריאות.
למשל, חלק מהעוקבים אחרי מערכת הבריאות של ארה"ב טוענים כי הוצאות גבוהות בצירוף עם מדדי בריאות אוכלוסייה דומים או גרועים מאשר בהרבה מדינות אירופה, מצביעות על ביצועים ירודים. (פלקוביץ', 2005).
מה הן התפוקות העיקריות, במונחי רמת הבריאות של התושבים, המתקבלות כתוצאה מהשקעת הסכומים הללו בשירותי בריאות? רמת בריאות של תושבי מדינה כלשהי נקבעת על ידי מספר רב של משתנים, שלחלקם אין כלל קשר לשירותי בריאות ולמערכת הבריאות, כגון מבנה גנטי של האוכלוסייה, גורמי סיכון לתחלואה, שהם פועל יוצא של אקלים ותרבות (למשל, מידת החשיפה לקרני שמש), רמת חינוך והשכלה, הרגלי בריאות ועוד. ברור, עם זאת, שעל רמת הבריאות של תושבי כל מדינה משפיעה גם מערכת הבריאות של אותה מדינה.
עבודה זאת עוסקת בהוצאה הלאומית לבריאות בישראל ובעולם. העבודה סוקרת מאמרים ומחקרים וכוללת השוואת נתונים.
שאלת המחקר מהן המגמות בהוצאה הלאומית לבריאות בישראל ובעולם?
השערות המחקר יציבות בהוצאה לבריאות כאחוז מהתמ"ג.
בישראל, המשך מגמת העלייה באחוז המימון הפרטי וירידה באחוז המימון הציבורי.