דיני חוזים עם הערות

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 90
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1519

תקציר העבודה

דיני חוזים ממ"ן 14 ציון 90 עם הערות דיני חוזים ממ"ן 14 שאלה 1:
א.      לחברת אשדר כלפי בוב הבנאי יש עילה של הפרה צפויה. (v) ראשית ניתן לראות כי נוצר החוזה בין החברה לבין בוב הבנאי, וסוכמו המועדים.
ולאחר שנוצר החוזה, ניתן לראות גילוי דעת משתמע שבוב הבנאי לא יקיים את החלק שלו בחוזה עד הזמן שסוכם (v).הוא טרם התחיל בעבודות בתאריך 1.4.2015 וחברה יודעת שזמן ממוצא לעבודה זו היא לפחותחצי שנה, לכן בוב הבנאי לא יספיק לסיים אותן עד ליום 1.6.2015 כמו שסוכם בחוזה. (v) ב.      הדרכים המשפטיות בגין עילה זו הן:
·         להסתמך על ההפרה הצפויה ולתבוע סעדים לאלתר: (v) אכיפה או ביטול ו/או פיצויים.
·         להתעלם מההפרה הצפויהולחכות למועד החוזיולפיכך עם החוזה יקוים –אין עילה ואין סעד,ואם החוזה יופר אז ניתן לתבוע אכיפה או ביטול ו/או פיצויים. (v) ·         האופציה הדיפלומטית- לפנות למפר לבירור כוונותיו. במקרה זה ישנן 2
אופציות:
המפר מתרצה- יש לחכות למועד החוזי.
המפר כופר –גילוי דעת מפורש להפרה צפויה. (v) במקרה זה הייתי ממליצה לחברת אשדר לנקוט באופציה הראשונה- להסתמך על ההפרה הצפויה ולטבוע סעדים (v) או באופציה הדיפלומטית לבירור הכוונות של בוב הבנאי.
מדובר בחברת גדולה שיש לה פרויקט בניה.
סביר להניח שלאחר העבודות של בוב ישנן עבודות המשך בבניה שתלויות בעבודות של בוב, ולכן, יכול להיותשעיכוב של לפחות 4 חודשים בבניה יעקב משמעותית גם עבודות אחרות ויגרמו לכך שבחוזים בין חברת אשדר לבין חברות אחרות יהיו עיכוביםומצב אפילו יכול לגרום להפרת החוזה ביניהם וגם הדבר-