דקטטרורות במאה ה20, גרמניה הנאצית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1592

תקציר העבודה

דקטטורות במאה ה20 –
1 0662
ממ"ן 14 גרמניה הנאצית, מלוכות במזה"ת שאלה 1
בחרו בעשרה מסימני ההיכר של הפאשיזם מתוך הרשימה שלעיל, ותארו כיצד הם באו לידי ביטוי בגרמניה הנאצית.
שאלה 2
"יכולתן של האליטות השליטות במלוכות חצי האי ערב ליישב מחלוקות פנימיות בלי לסכן את שליטתן על המדינה היא שמקנה להן יציבות. מבין כל ההשערות המועלות במחקר על מהפכות, הישרדות המלוכות בחצי האי ערב מאששת – ובתוקף – רק אחת. זהו הטיעון שאליו מכוונת המובאה מתוך פוליטיאה של אפלטון:
"שמא אין זה מוקשה, שהפיכת כל משטר מתחילה באותו חלק של המדינה גופו, שבידו נתון השלטון, שעה שהחלק הזה יהא מחולק בינו לבין עצמו; ואילו בשעה שהוא בדעה אחת – ואפילו החלק השולט הוא קטן שבקטנים – לא ייתכן כל זעזוע במשטר?" [מתוך: הרב מייקל, הכל נשאר במשפחה – אבסולוטיזם, מהפכה ודמוקרטיה במלוכות במזרח התיכון (תל אביב: האוניברסיטה הפתוחה, 2007), עמ' 216.] (35 נק') מהי התזה המרכזית של הספר, כלומר, מהו ההסבר שנותן מייקל הרב לשרידותן של מלוכות במזרח התיכון? האם ההסבר שלו משכנע? נסו לחשוב על נקודות תורפה של התזה.
חלק ב (30 נקודות) עליכם להגדיר, בקצרה ובלשונכם, את חמשת המושגים.
שימו לב: הגדרת מושג צריכה לעמוד על שלושה היבטים: הקשרו, חשיבותו ותכניו העיקריים. המיומנות המרכזית שנדרשת לצורך הגדרת מושג היא תמצות. מיומנות זו מושתתת על היכולת להבחין בין עיקר לבין טפל ומבטאת הבנה, לא רק ידיעה-