חירויות הפרט בממשל ארה"ב

תקציר העבודה

ממ"ן 14 שאלה 1
א.
פרדריק ג'קסון טרנר 1861-1932  מי שהיה היסטוריון אמריקאי שהתפרסם בעיקר בשל פרסום ספרו " משמעות הספר בהיסטוריה האמריקאית " .
טרנר הציג את תזת הספר ( המערב הפרוע )  בכנס שהתקיים בשיקאגו בחודש יולי 1893  לכבוד 400 שנה לאמריקה , מאמרו של טרנר הוכר כתרומה מהפכנית להיסטוריוגרפיה האמריקנית וכפתיחת פרק חדש במחשבה ההיסטורית. רוב ההיסטוריונים שקדמו לטרנר הציגו את התפתחותה של ארצות הברית בהמשך לתופעות, ערכים ומוסדות אירופים בעוד שטרנר ראה בארצות הברית תופעה ייחודית ואחידה כנקבעת על ידי תולדות התיישבותה. טרנר לא הכחיש כי רבים מיסודות החברה והממשל האמריקנים מקורם מאירופה אך הדגיש כי בסביבה המיוחדת לספר המערבי  קיבלו אותם יסודות אופי אמריקני מובהק וייחודי.
בעוד שרוב ההיסטוריונים ראו בספר המערבי  כעובדה מוגמרת שאין צורך לחקור אותה בשיטתיות כיוון שמשמעותה ברורה לכל, בחר טרנר להעמיד את הספר המערבי  במרכז תהליך ההתהוות של החברה האמריקנית ומחקרה.
טרנר טען כי בכל מדינה בעולם  כאשר אנחנו רוצים לכתוב את ההיסטוריה , אנחנו משתמשים בכלים דומים –
תומאס ג'פרסון 1826-1743  מי שהיה נשיאה השלישי של ארה"ב , מי שחיבר את הכרזת העצמאות של ארה"ב וייסד את המפלגה הדמוקרטית רפובליקנית ( רפובליקנית )  .
טען ג'פרסון שהאידיאל האמריקאי הוא עצמאות הפרט וחירות הכלל . ג'פרסון האמין שבאדם גלום פוטנציאל טוב ופוטנציאל רע ועל כן שביבשת אמריקה יוכל להתממש הפוטנציאל הטוב בתנאי שלא תשובש התפתחותו על ידי מוסדות פגומים . יש לזכור שהוא דוגל בפרשנות  המצמצמת לחוקה לפיה מה שלא הותר במפורש בחוקה לממשל הפדראלי, אסור לו ומה שלא נאסר במפורש בחוקה על המדינות, מותר להן- .    ג.
קולקה בחר להציג את שלושת ההוגים תומאס ג'פרסון, פרדריק ג'קסון טרנר והנרי דיוויד תורו בסמיכות זה לזה שכן שלושתם סבורים שדרך חיים של החקלאים הקטנים שהם הבעלים של אדמתם אותה הם עובדים וממנה הם מתפרנסים , היא התגלמותה של ערכי האינדי-
שאלה
2    יישום חופש הביטוי מובטחת כבר בתיקון הראשון לחוקה ובכדי לשנות תיקון יש על שני הבתים  ( הסנאט והקונגרס) לחוקק חוק צנזורה . כיום ישנם תקנות חרום , המאפשרות לרשויות הפדרליות לעקוב , לצותת, לחדור לחופש הפרט באופן גורף גם בארה"ב וגם מחוצה לה . הפרשיות הנ"ל עוסקות בחופש הביטוי והגבולות לחופש זה ובאות להציג זוויות שונות של בתי המשפט לגבי נושא זה .
שנק נגד ארה"ב – ב-משפטים ביוני 1917, לאחר תחילת מעורבותה של ארצות הברית במלחמת העולם הראשונה, נחקק בקונגרס האמריקני 'חוק הריגול' שקבע כי זה בבחינת פשע לנסות לגרום לאי ציות, לחוסר נאמנות או לסירוב פקודה בצבא או להכשיל בכוונה את שירות הגיוס של הצבא עד כדי גרימת נזק וזאת באמצעות ביטוי, הדפסה, כתיבה או פרסום של דברים משמיצים ומעליבים אודות, בין היתר, …
דניס נגד ארה"ב – בשנת
1 940, במהלך מלחמת העולם השנייה, נחקק 'חוק סמית' בקונגרס שקבע כי ניתן להעמיד לדין אזרחים בגין פעילות של קשירת קשר נגד המדינה. חוק זה חוקק גם בהקשר החשש מתעלומה סובייטית שעלולה לפגוע בארה"ב הדמוקרטית . –