תרגום לטקסט the Nuer של אוונס פריצ'ארד

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3319
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

תרגום לטקסט הנואר:
הכותב חוקר את הnilotic- איך הם מתפרנסים ואת המוסדות הפוליטיים שלהם. המידע על הנואר הוא מהדיווחים של שירות המודיעין הסודני, שהתחילו מהכיבוש הסודני ב1899 עד היום. הערך האנתוגרפי של דיווחים אלה ירד בשנים האחרונות. בשנים הראשונות אחרי הכיבוש היתה הוצאה לאור של תיעוד המנהגים של העמים האנגלו-מצרים בסודן, ומספר קצינים תרמו את רישומיהם על הNuer. שניים מהקצינים הללו נהרגו במהלך תפקידם: מייג'ור C.H STIGAnd ע"י אלייב דינקה ב1919. השני, קפטן VH – מת על ידי נונוג נואר ב1927. באותו כתב עת, כתב האדון H C JACKSON   דו"ח מקיף של הנואר.
מגיע לו קרדיט על כך שלמרות המכשולים הגדולים, הוא ביצע את המשימה. אחרי שהתחלתי את המחקרים שלי, ספר שיצא על ידי מיס ריי האפמן (2) מהמיסיון אמריקאי, וכמה דפים על ידי הכומר קרזולרה מקהילת ורונה התפרסמו. למרות הפרסומים הקצרים שלי למספר כתבי עת הספר הזה נותן ביבליוגרפיה שלמה (כאן הוא נותן תמונה שלמה, לא משמיט פרטים).
רשימות של מספר המילים של הנואר נרשמו על ידי ברון רולט ומרנו. מילים מילים מפורטות יותר נרשמו על ידי: מייג'ור סטיגנד וגברת הופמן. הדקדוק נרשם ע"י פרופסור ווסטרמן והאב קרזולרה. המאמר של פרופסור ווסטרמן מכילים גם חומר אתנולוגי.
בכרך זה אני מתאר את הדרכים שבהן עם הנילוטיק מתפרנס, המוסדות הפוליטיים שלהם. המידע שאספתי על החיים שלהם, מפורסם בכרך השני. הנואר, שקוראים לעצמם Nath כוללים 200,000 איש וחיים בביצות ובסבאנות הפתוחות בשני איברי הנילוס מדרום לצומת בין סובת לבאחר אל גאזאל ומשני גדות של שני הנחלים הללו (3).
בני השבט הם גבוהים, בעלי ראש צר. כמו שאפשר לראות בהדגמות, מבחינה תרבותית הם דומים לדינקה. שני העמים ביחד יוצרים תת חלוקה של קבוצת הנילוטיק, שתופסת את החלק של איזור התרבות המזרח-אפריקאי. החלוקה היום פחות ברורה. תת החלוקה השניה, של הנילוטיק מורכבת משילוק ועמים שונים שמדברים שפות הדומות לשילוק (לואו, אנווק, לאנגו, &c). כפי הנראה, העמים האלה שמדברים שילוק הם דומים זה לזה יותר מאשר הם דומים לשילוק, למרות שמעט ידוע על מרביתם. סיווג טנטטיבי (ראשוני) עשוי להיות כך: (עמוד שלוש גרף).
הנואר והדינקה דומים מאוד מבחינה פיזית והשפות והמנהגים שלהם דומים. אין ספק לגבי המקור המשותף שלהם. למרות שההיסטוריה לגבי הפיצול ביניהם לא ידוע. הבעיה היא מורכבת, לדוגמה, הAtwot הנמצאים ממערב לנילוס- נראה שהם מהשבט של הנואר שאימצו הרבה מההרגלים של דינקה, בעוד ששבטים Jikanyיים של ארץ הנואר- שעליהם נאמר שהם ממוצא דינקה. נוסף, יש קשר מתמשך בין שני העמים שהוא כתוצאה מיחסי זוגיות בין אנשים מגזעים שונים (נישואי תערובת?) והשאלה תרבותית. שני העמים מזהים את המקור המשותף שלהם.  מאחר ויש לנו הרבה אינפורמציה לגבי כמה מהעמים שמדברים שילוק, יהיה אפשרי להצהיר מהם האיפיונים המגדירים את התרבות הנילוטיקית ואת המבנה החברתי. כרגע, סיווג כזה הוא קשה ואני דוחה את הניסיון ומקדיש את הספר לדיווח פשוט של הנואר. אני מזניח הרבה השוואות ברורות מאליהן, שעשויות –