ביולוגיה כללית א'

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 90
שנת הגשה 2016
מספר מילים 2460
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

ממ"ן 13
בביולוגיה כללית א' ציון 90, עם הערות מרצה!! מצורפים גרפים מפורטים על כל נושא ונושא- ph , פעילות האנזים לאורך זמן, תלות הריאקציה האנזימית בריכוז האנזים ועוד. דו"ח מלא.
ממ"ן 13
חלק א': ניסוי 2, אנזימים. תוצאות הניסוי הביתי:
ניסוי זה בא להדגים את פעילותו של האנזים קטלאז- זירוז של פירוק מי חמצן למים וחמצן.
א.לאחר מגע של הכבד החי עם מי החמצן- ניתן היה לראות ריאקציה בתצורת הקצפה ואף הכבד שינה את צבעו באותם איזורים עקב אותה הריאקציה.                                                                                                                                              לעומת זאת, במגע בין מי חמצן לבין הכבד המבושל לא היה ניתן לראות ריאקציה בכלל. ניסוי זה מטרתו להדגים את את חשיבות הטמפרטורה והשפעתה על קצב הפעילות (או חוסר הפעילות) של האנזימים. בטמפ' של הכבד הטרי, אשר לא הורתח- אנו מבינים שזוהי הטמפ' האופטימלית/ קרובה לאופטימלית של האנזים הנבדק, הקטלאז, היות והתרחשה ריאקציה כמפורט, מאידך- לאחר הרתחה של אותו כבד, באותו הגודל, לא התרחשה ריאקציה כלל- מה שמעיד על כך שגובה הטמפ' גרמה לאנזים (שהוא חלבון) לשינוי במבנה המרחבי שלו (דה-נטורציה) √, מה שמסביר את היעדר הריאקציה.
ב. עוצמת התגובה אינה  לא הייתה זהה בשתי הכוסות:                                                                                                               בכוס בה היו תמצית אנזים ומי חמצן אכן ניתן היה להבחין בתגובה בין השנים, הקצפה קלה ובועיות שמנצות מן הכוס אך בכוס שהכילה בנוסף חומץ- לא התרחשה ריאקציה. ניתן להסיק מניסוי זה את ההשפעה על פעילות האנזים בריכוזי חומציות שונה. בתמיסה חומצית (בעלת PH  נמוך) האנזים לא הגיב לנוכחות מי החמצן מדוע? כיצד משפיע ריכוז גבוה של יוני מימן על מבנה האנזים? ואילו בתמיסה בעלת PH  יחסית מאוזן (מים) התרחשה תגובה.  9/10 –