ממ"ן תקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 2514

תקציר העבודה

ממ"ן 11. תקציר
1 .       א.
מודל לינארי:
שייך לאסכולת התהליך- בדיקת תהליך התקשורת לאור מידת/קיום ההשפעה של המסר,  ובחינת אופן זרימת המסר בין המוען לנמען.
תהליכי תקשורת נבדקים באמצעים כמותיים-.
       מודל מעגלי-  משתייך לאסכולת התהליך. תהליך העברת המסר הוא מעגלי.
המוען הוא אקטיבי ופסיבי כאחד-.
     מודל סמיוטי- משתייך לאסכולה הסמיוטית.
התמקדות במסר עצמו- מבנה, תוכן, פוליסמיה- משמעויות המסר הנתפסות ע"י הנמען-
ב.
אי קיומו של מודל יחיד לתיאור כל השאלות  הנוגעות לאירועים תקשורתיים, נובע מכך  שהמודלים השונים שהוצגו לעיל, עוסקים בפן ספציפי של תפיסה תיאורטית, בהתאם לאסכולה  לה משתייך המודל.     המודל הליניארי, כמו גם המודל המעגלי, שייכים שניהם לאסכולת התהליך.
התפיסה התיאורטית שעומדת בבסיס, רואה את המוען כבעל "הכוח", המשפיע על עמדות   / התנהגות  הנמען, באמצעות המסר התקשורתי. בהתאם לתפיסה זו, הגורמים עליהן מבוססות  השאלות הנוגעות לאירוע תקשורתי, יהיו אלו הקשורים להשפעת המסר- מידתה, אופייה וכו'-..
   התפיסה התיאורטית העומדת מאחורי המודלים הסמיוטיים, רואה את המסר כמרכיב החשוב ובעל העוצמה-…
2.א.
המוצר הנבחר הינו תוכנת מחשב עתידנית, הבאה בצירוף מכונת ייצור מיוחדת.
 ב. תקשורת המונים-  קהל הטרוגני- המוצר מתאים לגברים, נשים, ילדים, בני כל הגילאים–
קהל גדול פוטנציאלית- באם אני עושה שימוש בתקשורת המונים כדי להחדיר את המוצר לשוק, הקהל הפוטנציאלי שלי הוא כל צופי הטלוויזיה ברגע מסוים, –…
מסרים פומביים- מכיוון שהמוצר מיועד לקהל הטרוגני, ואין בו משום פגיעה בקהל מסוים , אין בעיה שהמסר יהיה פומבי . מסרים מהירים וסימולטניים- תקשורת המונים מאפשרת להעביר מסר במהירות רבה -.
תקשורת בין אישית.
מילוי צרכים- בתקשורת בין אישית, שני הצדדים מחויבים לאקטיביות- תגובה על המסר
דו סטריות- קיימת אינטראקציה דו סטרית בין המוען לנמען בתהליך העברת המסרים –
שליטה בתהליך- תקשורת המונים אינה מאפשרת לי להיות קשובה לצורכיהם הייחודיים של הנמענים, בנוגע למוצר-. תקשורת על-  בתקשורת בין אישית, המוען והנמען חולקים אותה תפאורת רקע- המשפיעה על שני הצדדים כאחד–
ג.
מהפך!!!    " קליק קטן על העכבר, זינוק ענק לאנושות" ..
   פונקציה פואטית- מטרת פונקציה זו היא למשוך תשומת לב לעיצוב המוצר, לצורתו החיצונית- למסר ולמוצר עצמו.  בפרסומת לעיל, בא מרכיב זה במספר גורמים:
פונקציה קונאטיבית- מכוונת לנמען ובאה לידי ביטוי במשפט ציווי–…- פונקציה הפאטית- מטרתה למשוך את תשומת הלב של הנמען, ליצור ערוץ תקשורת–
הסיסמא שבחרתי תהיה יעילה בהשגת מטרתה
2 .       א.
תיאוריה ניאו מרקסיסטית- המוען ע"פ גישה זו, הוא המעמד השליט , המעביר (באמצעות תקשורת ההמונים) את המסר –          אידיאולוגיה, תרבות ואינטרסים- לנמען- המעמדות האחרים –
תיאוריה מבנית תפקודית- המוען, ע"פ גישה זו, יכול להיות המעמד השליט. עם זאת, המוען אינו דומיננטי כמו בגישה הניאו מרקסיסטית. המסר המועבר יכול להתפרש ע"י הנמען בצורה שונה (מודל סמיוטי) ולפיכך השפעת המוען על הנמען באמצעות המסר היא מוגבלת ב.
התיאוריה המבנית תפקודית- טוענת, כי השפעתו של המוען על הנמען מוגבלת בשל העובדה כי נמענים שונים יכולים להבין מסר דומה בצורה שונה, בהתאם למציאות החיצונית אליהם הם מתייחסים בזמן נתון –
מכאן,
3 .       א.
בחלק השני של המאמר, עוסקים המחברים בתפקידים של אמצעי התקשורת.
תקשורת ההמונים מסייעת להענקת מעמד וסטטוס לאנשים ונושאים פונקציה חשובה נוספת של תקשורת ההמונים הינה אכיפת הנורמות החברתיות- אנשים ינהגו יותר בקונפורמיות, כאשר יש חשש שהתנהגות סוטה מהנורמות תהפוך להיות נחלת הכלל
ע"פ המאמר, לתקשורת ההמונים יש גם דיס פונקציה- "סימום"- היא גורמת לאנשים להימנע מפעילות חברתית. הרעיון שמוסד חברתי יכול להיות גם בעל תפקיד דיס פונקציונלי הוא רעיון של התיאוריה המבנית תפקודית.
ב.
חלק ראשון-אמצעי התקשורת מאפשרים ניצול פסיכולוגי- -..
תקשורת המונים מדרדרת את הטעם הטוב- טענה זו היא טענה של אסכולת פרנקפורט, הטוענת כי –