בפסיכולוגיה פיזיולוגית
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | פסיכולוגיה |
קורס | פסיכולוגיה פיזיולוגית |
מילות מפתח | 10615, או"פ, ממ"ן11, פסיכולוגיה פיזיולוגית |
ציון | 98 |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 1008 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
מטלת מנחה (ממ"ן)
1 1 הקורס:
פסיכולוגיה פיזיולוגית 10615
שאלה 1 בגוף הנוירונים נוצרים חלבונים. הכיצד?
א. ריבוזום (ribosome) "קורא" את העתק הקוד הגנטי הצפון במולקולת RNA שליח (mRNA) ומייצר חלבון בהתאם.
שאלה 2 מדען יצר נוירון מלאכותי אשר חסר את אברון גולג'י (Golgi apparatus). כיצד צפוי לתפקד נוירון זה?
ב. בנוירון זה לא יוכל להתרחש תהליך הפרשת חומרים שכן לא תיווצרנה שלפוחיות.
שאלה 3 במה נבדלת תובלה אקסופלזמית (axoplasmic transport) מהולכת פוטנציאל פעולה?
ד. תובלה אקסופלזמית מתייחסת להעברת חומרים לאורך האקסון, ואילו הולכת פוטנציאל פעולה מתייחסת להעברת מסר חשמלי.
שאלה 4 באיזה אופן תומכים האסטרוציטים (astrocytes) בנוירונים מבחינה אנרגטית?
ב. האסטרוציטים מתחילים את תהליך יצירת מולקולת האנרגיה (ATP) מגלוקוז ובכך חוסכים לנוירון שלב בתהליך.
שאלה 5 במה נבדלים תאי שוואן (Schwann cells) במערכת העצבים ההיקפית (PNS) מתאי התמך (glia cells) של מערכת העצבים המרכזית (CNS)?
ג. תאי שוואן ב-PNS מסייעים לאקסונים פגועים לחדש ביניהם את הקשרים העצביים, בעוד אסטרוציטים ב-CNS יוצרים צלקת ומונעים התחדשות האקסונים.
שאלה 6