בפסיכולוגיה פיזיולוגית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 17
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 93
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1033
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 17                                        הקורס:
פסיכולוגיה פיזיולוגית 10615
    שאלה 1   בלמידת התניה קלאסית (classical conditioning) לומד האורגניזם לקשור בין _______ לבין ________, ואילו בלמידת התניה אינסטרומנטלית (instrumental conditioning) לומד האורגניזם לקשור בין ________ לבין _________ (בחר/י במסיח המשלים נכונה את המשפט).
ג. גירוי חסר חשיבות ; גירוי בעל חשיבות ; גירוי חדש ; תגובה חדשה שאלה 2   בין שני נוירונים קיימת סינפסה חלשה. על-פי חוק הֶבּ (Hebb) ניתן לחזק סינפסה זו בעזרת LTP אסוציאטיבי אם (השלם/י את המשפט):
א. התא הפרה-סינפטי יפריש נוירוטרנסמיטר בזמן שהתא הפוסט-סינפטי פועל.
שאלה 3            מדענית חוקרת את תהליך הלמידה התאי ברקמת היפוקמפוס של עכבר השמורה בצלוחית מעבדה. א. בניסיון ליצור הגברה ארוכת טווח (long term potentiation, LTP) בנוירוני ההיפוקמפוס טפטפה החוקרת על הנוירונים גלוטמט במינון נמוך. האם תצליח כך החוקרת לעורר LTP? הסבר/י תשובתך. (4 נק') החוקרת לא תצליח לעורר LTP אם היא תטפטף גלוטמט במינון נמוך מכיוון שעל מנת ליצור LTP צריך שיהיה גלומטמט בסינפסה וגם צריך שהממברנה הפוסט-סינפטית תהיה במצב של דה-פולריזציה. ב. בניסיונה השני ליצור LTP הזריקה החוקרת יוני סידן (Ca+2) לתוך עוקצים דנדריטיים של סינפסות חלשות בנוירונים הפירמידליים של ההיפוקמפוס. האם תצליח הפעם לעורר LTP? הסבר/י תשובתך תוך פירוט התהליך המתרחש. (6
נק') בניסיון זה , החוקרת תצליח לעורר LTP מכיוון שכאשר יוני הסידן נמצאים בעוקץ הדנדריטי , הם גורמים להגדלת מספר קולטני ה AMPA , להגדלת שטח הפנים ו/או מספר הסינפסות וכתוצאה מכך , להגברת כמות הנ"ט המופרשת מהתא הפרא-סינפטי ועל ידי כך מחזקים את הסינפסה ונוצר LTP.