פסיכולוגיה פיזולוגית!!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 14
מקצוע
קורס
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2015
מספר מילים 733

תקציר העבודה

פסיכולוגיה פיזיולוגית: ממ"ן 14
תשובה שאלה ב
1 א
2 ב
3 ג
4 ג
6 א 7
ב
8 ד 9
ב
1 0 א
1 1
ג
1 2
ג
1 3
ג
1 4
א
1 6
ג
1 7
 5.
א. הממברנה של קולטני אור מכילה תעלות קטיונים המאפשרות כניסה של נתרן וסידן לתא בלא הרף כל …
ב. קולטני האור שברשתית מספקים קלט הן לתאים האופקיים והן לתאים הדו קוטביים. קולטני אור והתאים הדו קוטביים אינם יוצרים פוטנציאלי פעולה. הפרשת הנוירוטרסמיטר מהתאים הללו מוסדרת לפי גובה פוטנציאל הממברנה. דפולריזציה מגבירה את ההפרשה והיפר פולריזציה מחלישה אותה. כיון שהנוירוטרנסמיטר מגדיל בדרך כלל את קיטוב הממברנה בדנדריטים של התא הדו קוטבי הקטנת ההפרשה שלו גוררת דפולריזציה של ממברנת התא הדו קוטבי. האור גורם היפרפולריזציה של קולטני האור ודפולריזציה של התא הדו קוטבי. דפולריזציה גורמת לתא הדו קוטבי להגביר את –

1 5.
א. אגנוזיה חזותית הינה נזק מוחי, החל בקורטקס האסוציאטיבי החזותי הגורם למגבלה בתפיסה חזותית שאינה כרוכה בעיוורון. אגנוזיה חזותית אפרצפטיבית היא כשל ברמה הגבוהה של תפיסה, לעומת זאת אגנוזיה חזותית אסוציאטיבית היא נתק בין התפיסה החזותית למערכת המילולית, אנשים הלוקים באגנוזיה חזותית אסוציאטיבית כן זיהו את העצם אך לא ידעו להגיד מה הם ראו.

ב.
1 .  זיהוי על ידי מישוש החפץ- ניתן לחולים למשש חפץ כלשהו, חולה באגנוזיה אפרצפטיבית נצפה כי יהיה מסוגל להבחין בתפקיד החפץ על ידיד מישוש, להגיד מה שמו ולמה הוא משמש. לעומתו חולה באגנוזיה אסוציאטיבית לא יהיה מסוגל להגיד את שם החפץ או את תפקידו, על אף שיבין מהמישוש איך החפץ בנוי.