סמינריון, הקשר בין צבע בפרסום לבין אפקטיביות הפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 100
שנת הגשה 2009
מספר מילים 9683
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

הקשר שבין צבע בפרסום לבין אפקטיביות הפרסום תוכן עניינים
מבוא.
2
פרק תיאורטי- אסטרטגיה בפרסומות
4 על הצבע– רקע כללי.
5
על תפקיד הצבעוניות בפרסומת.
6
על הקשר בין צבעוניות לבין אפקטיביות הפרסומת –
8 עמדה כלפי הפרסומת.
עמדה כלפי המותג בפרסומת.
כוונת קנייה.
כוונת שימוש.
פרק שיטת המחקר:
16
משתנים-הגדרות .
אוכלוסיית המחקר הכלי וקישור לשאלון .
השערות הצגת ביסוס תיאורטי ממחקרים קודמים להשערות המחקר: שיטת ושלבי המחקר מגבלות המחקר.
פרק הממצאים
1 9
פרק דיון ומסקנות
2 1
סיכום –תקציר של עיקרי המחקר.
26
ביבליוגרפיה.
28
נספחים.
30 מהתבוננות בפרסומות ניתן לראות כי, כל פרסומת מורכבת ממספר מרכיבים: מלים, סמלים, צבעים ועוד. אופן הצגת המרכיבים ובחירתם מונחים ע"י אסטרטגית המסר. כל ההחלטות האסטרטגיות בפרסום, ביניהן גם אסטרטגית המסר אינן מבטיחות שאמנם הפרסומאי יצליח לעשות פרסומת טובה. אמנם האסטרטגיה מעניקה למסע הפרסום כיוון, אך אין היא מעצבת את צורתו או מבטיחה את האפקטיביות שלו. לצד המימד האסטרטגי קיים המימד היצירתי שהוא זה אשר אמור להפיח רוח חיים במסר. בכל רעיון שיווקי ובכל מסר פרסומי, המיועד לקהל הרחב, יש, בצד הממד האינפורמטיבי, ממד יצירתי. לממד היצירתי מוענקת חשיבות רבה בתחום הפרסום בעיקר בשל כמות המסרים הרבה אליהם נחשף הצרכן. כוונת המפרסם ליצור פרסומת שונה אשר תמשוך את תשומת ליבו של הצרכן, תיחרט היטב בזיכרונו, תיצור עמדה חיובית ואהדה אצל הצרכן ותניע אותו לרכישה. משך חמישים השנים האחרונות חלה התקדמות ניכרת בפיתוח טכניקות מחקר המסייעות להבנת ליעילות פרסומות, בעיקר תודות למאמצי  George Gallup, Alfred Politzו David Ogilvy , לא רק שאלו תרמו לפיתוח טכניקות פרסום יעילות אלא שפרסומאים גם אימצו טכניקות אלו במידה הולכת וגוברת, (McBride, 2007).
לצבעים שונים מייחסים משמעויות שונות, Funk & Ndubisi ,(2006),לבן מיוחס לשלום וטוהר, אדום כצבע הדם מייצג בריאות ,כוח ותאווה. כחול בהיר הוא הצבע המשויך לרוגע וריפוי, ירוק הוא קריר, צהוב מקושר לשמחה וניצוצות ועוד.
בעבודה זו אתמקד בנושא הצבע בפרסומות כאשר אבדוק בה את הקשר שבין צבע בפרסום לבין אפקטיביות הפרסום.
הבעיה המחקרית אותה ארצה לבחון בעבודה זו תהיה – האם קיים קשר בין שימוש בצבע בפרסומות לבין עמדתו של הצרכן כלפי המוצר?
כאשר השערות המחקר שהנחתי היו כי: אפקטיביות הפרסומת תהיה גבוהה יותר ביחס לפרסומת הצבעונית-לפי המרכיבים:
העמדה כלפי הפרסומת תהיה חיובית יותר ביחס לפרסומת הצבעונית.
העמדה כלפי המותג תהיה חיובית יותר בפרסומת הצבעונית.
כוונת הקנייה תהיה גבוהה יותר למותג של הפרסומת הצבעונית.
כוונת השימוש תהיה גבוהה יותר למותג בפרסומת הצבעונית.
את הפירוט והביסוס התיאורטי להשערות אציג להלן בפרק של סקירה ספרותית של מחקרים קודמים בנושא.
בפרקי שיטת המחקר וניתוח הממצאים אתייחס לכל אחת מההשערות על פי פירוט העיבודים הסטטיסטים.