עבודה קיבלה פשוט מושלמת, קריאה ביקורתית של מאמר אפשר ללמוד ממנה המון דברים ובמחיר מעולה

תקציר העבודה

קורס שיטות מחקר בחינוך מתמטי קריאה ביקורתית של המאמר:
The Role of Implicit Models in Solving Verbal Problems in Multiplication and Division יולי 2015
סטנדרטים להערכה / קריאה ביקורתית של דוח מחקר א.      הצגת הבעיה ושאלת המחקר בתחילת המאמר מוצגת הבעיה לגבי קשיי ילדים בבחירת פעולת חשבון נכונה בנושא בעיות מילוליות.
במאמר אין שאלת מחקר לחוקרים יש השערת מחקר, פעולות מתמטיות הונחו להישאר מחוברים למודלים התנהגותיים פרימיטיביים המשפיעים באופן סמוי על הלומד למרות שהייתה הכשרה פורמלית-אלגוריתמית בנושא הנלמד. למרות שאין במחקר שאלת מחקר המוצגת בצורה חד משמעית, אלא יש השערת מחקר המוצגת בצורה ברורה. למרות האמור, ניתן להבין בהמשך הקריאה את מהות שאלת המחקר. כאמור, הצגת הבעיה הובאה בצורה ברורה.
ב.      סקירת הספרות סקירת הספרות מקיפה את התחום הנחקר, בהתחלה סקרו החוקרים את קשיי התלמידים בבעיות מילוליות הראו כי כאשר ילדים מוצגים עם שורה של בעיות עם אותו התוכן, הם עשויים לשנות את דעתם על המבצע הדרוש כדי לפתור את הבעיה, בהתאם לנתונים המספריים הספציפיים הניתנים Bell, Swan, and Taylor (1981). בסקירה היה ניתוח של הסיבות לשגיאות של התלמידים בבחירת הפעילות החישובית אם זה חיבור או כפל. במחקרו של Hart (1980) הראה אחת הסיבות לשגיאות היו שתלמידים העדיפו אסטרטגיות פתרון מורכבות כאשר מדובר בפתרון של הכפלת שברים פשוטים. המאמר פורסם בשנת 1985, הספרות המקצועית הינה רלוונטית לאותה התקופה. במאמר הוזכר ספרות מקצועית חשובה ועדכנית, רוב המאמרים המוצגים הם משנות ה-80 והשאר משנות ה-70 ורק מאמר אחד משנת 1969. מרבית הספרות המוצגת מבוססת על מקורות עדכניים. חלק מן הספרות שמוצגת לקוחה ממקורות ראשוניים.