עבודת גמר בשיווק בסין

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2408

תקציר העבודה

              מבחן בית (עבודה) בשיווק בסין – MBA                          מועד מיוחד                                                                                                        תאריך: 28.12.2015
שאלה 1
הראיה הסינית מבחינה תרבותית (כדוגמת דתות) ועסקית לדוגמה באסטרטגיה של סון טסו דתות – למה משקרים? ישר שוללים את הבודהיזם – זה לא בא מסין. מה שיש לבדוק זה קונפיוניזם למשל הוא בא והכניס דבר שקוראים לו היררכיה. למה אני משקר? לשמור על כבוד של הבוסים שלי ושל הנתינים שלי.
אתה משקר לו בשביל לשמור על כבודך ועל מקום עבודתך, אם אתה תגיד לו שאתה לא עומד ביעדים אזי הוא ייעלב שהוא לא עושה את העבודה שלו כמו שצריך. צריך לשמור על הכבוד של האחר.
טאואיזם ודאואיזם – הדרך לשמור על הרמוניה. לא להגיד את כל האמת. לא לשקר אבל לא להגיד את כל האמת. משקרים בשביל לשמור על הרמוניה.
מבחינה עסקית-סון טסו בספרו "אומנות המלחמה" שנכתב לפני 2,500 שנה ומקובל כספר יסוד לתורות לחימה, מציג בספרו את "36 האסטרטגיות", המבוססות על הטעיה ושקר, אחיזת עיניים שמטרתה – הניצחון שלך.( להטעות את היריב זה לגיטימי, …
שאלה 2
התשובה היא לא ,כשאובמה צריך לעשות משהו,ליזום חוק או מהלך כלשהו הוא צריך אישור מהקונגרס ועוד… הוא לא כל יכול. גם כשנשיא סין מחליט משהו זה לא קורה לבד,מאחר ובמשטר הסיני כאמור יש איזונים ובלמים, המשטר מנוהל על ידי המפלגה הקומוניסטית והמפלגה היא בעלת המילה האחרונה בכל תחום ובכל נושא.
ועל כן הנשיא/היו"ר המפלגה צריך לרצות אנשים וכדומה, את המנדרינים למשל, על מנת להצליח ליישם ולהצליח את התוכנית החומש שקבעה המפלגה.
שאלה 3
עיר כמו פושאן אשר ממוקמת באזור מחוז גואנגדונג(אזור הדלתא של נהר הפנינה – השער לדרום סין – ששוכן בגבולותיו הפיזיים של מחוז גואנגדונג. מבחינה גיאוגרפית וכלכלית האזור קשור מאוד להונג–קונג ולמקאו – יחד הם מכונים באזור "דלתת נהר הפנינה רבתי") עם אוכלוסיה המונה כ–100 מיליון איש, עם הכנסה שנתית לנפש של כ–6,500 דולר. שבה יש חוסר במשאבים טבעיים, כמו פחם ונפט, והעובדה שהאזור אינו –
שאלה 5
מנדרין זהו תוארו של פקיד בכיר בקיסרות סין. המנדרין ברמה ההיסטורית היה קיסר ומתחתיו היו מנדרינים בצבע אדום והיה מעביר את החוקים של הקיסר. המנדרין כיום בא עם חליפה ושום דבר לא השתנה אלפי שנים.
 סין נשלטת ומנוהלת ע"י המפלגה הקומוניסטית הסינית. יש במנגנון עצום בלמעלה מ – 80 מיליון חברים. לצידו של כל בעל תפקיד או גוף ביצועי בסין ניצב אדם מקביל מטעם המפלגה אשר סמכותו גבוהה יותר. המפלגה היא בעלת המילה האחרונה בכל תחום ובכל נושא.
פעילות של השרים אינה …