תרגום-Matching the Product Development Process to its context Robert J. Dolan

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1069
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

Matching the Product Development Process to its context Robert J. Dolan הקדמה ערכו של תהליך פיתוח מוצר אינטגרטיבי, כלומר, תהליך שמשלב שיווק, מו"פ, וייצור בו זמנית במקום אחד אחרי השני, מתועד היטב.
כל חבר צוות מביא כישורים הכרחיים וידע לקבוצה. תפקיד אנשי השיווק הוא להביא את "קול השוק". אולם, עבודת השיווק לא נעשית כשורה באופן כללי, חסרת אנרגיה הדרושה להקשבה ללקוחות וביצוע מחקר שוק יעיל. אחד הגורמים לחוסר ההצלחה של מחקרי השוק הוא הסטנדרטיזציה של שיטות מחקר בחברות, בפרויקטים של פיתוח מוצרים חדשים.
במקום נוסח אחד שמתאים לכולם, על מחקרי השוק להיות מותאמי הקשר, על פי שלושה גורמים:
1.       המניע לפיתוח
2 .       גודל השוק ומידת החדשנות
3 .       עלות ההזדמנות והסיכון של הפרויקט.
המאמר מפרט את שלושת גורמי ההקשר, ומספק הערכה לגבי מהן המילים אותן צריך לשמוע בהאזנה ל"קולו של השוק", והאמצעים המתאימים להאזנה.
התאמת מחקר השוק הכרחית, על פי שלושת גורמי ההקשר:
1. המניע לפיתוח המוצר על המשווקים להבין את אסטרטגיית המיצוב של המוצר, על מנת להביא את המידע הנכון. לדוגמה: הערכה לגבי יכולת המוצר להגיע לפלחי שוק חדשים דורשת מידע שונה מאשר הערכה לגבי יכולת המוצר לגרום ללקוחות קיימים לקנותו.
2. מידת החדשנות על פי סקר שנערך ב-1982 על ידי Booz, Allen ו-Hamilton, חדשנות נמדדת יחסית לשוק ויחסית לחברה. רק 17% מהמוצרים נרשמו כחדשניים מאוד כלפי השוק, כאשר 10% מהם ….
התאמת ההקשר לתהליך:
1. מיקום המוצר על מפת החדשנות – חברה ושוק למפת החדשנות יש תפקיד מרכזי בהתאמת ההקשר לתהליך. לדוגמה:
מידת החדשנות של הונדה אקורד מתוארת כבינונית בחברה ונמוכה בשוק. הסיבה לכך …