סמינר בשיווק ופרסום בנושא: "התפתחות המדיה המסורתית לניו-מדיה חברתית המשמשת ככלי לשיווק פרסונאלי ממוקד"

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 5681
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

                       סמינר בשיווק ופרסום בנושא:
"התפתחות המדיה המסורתית לניו-מדיה חברתית המשמשת ככלי לשיווק פרסונאלי ממוקד"                                                                                                             מרץ 2016
מגישים:    תוכן עניינים
שער
1
תוכן עניינים …
2
הקדמה –..3
 מדיה מסורתית –.4-5
התפתחות המדיה החברתית –6-8
שיווק פרסונאלי ממוקד צרכן –8-10 השפעת הרשתות חברתיות על התנהגות הצרכנים –11-13
סיכום ומסקנות –..14-15

1 6-18…………………… ……………….…………………………………………..ביבליוגרפיה הקדמה הרגלי הצריכה של האדם הממוצע השתנו ללא הכר לאורך השנים. מגוון האפשרויות והמוצרים שעומדים בפני הצרכנים בכל תחום אפשרי הוא רחב ומגוון. בעבר, צרכנים היו נאמנים לאותו מוצר או מותג ואילו הדור של היום הוא דור בררן שנוהג להשוות בין מוצרים וכמעט ואינו נשאר נאמן למוצר קבוע. בנוסף, ריבוי ערוצי השיווק והפרסום הקיימים היום מקשים על המפרסמים לבחור בערוץ אחד שבוודאות יגיע לקהל היעד ולכן הם משתמשים בכמה ערוצים בו זמנית ולאו דווקא מגיעים לכיסוי מלא ורלוונטי של קהל היעד הרצוי.
התחרות האגרסיבית על ליבו וכיסו של הלקוח הביאו חברות רבות לאמץ גישות שיווקית חדשות המנסות עד כמה שניתן לפלח את הלקוחות הקיימים של הארגון ואלה שבפוטנציה, להגיע אליהם וליצור עימם מערכת יחסים פרסונאלית, מתמשכת, ואיכותית, בתקווה שבאופן זה הלקוחות יחשפו למותג בתדירות גבוהה ויגבירו את השימושים בו. אחת מהגישות המודרניות הרווחות היום בשוק הפרסום נקראת שיווק ישיר או שיווק ממוקד. מדובר בשיטה המנסה להעניק ללקוח תחושה של יחס אישי וטיפול פרסונאלי בצרכיו, גם במצבים בהם השיווק הוא המוני ופונה לקהל רחב של אנשים. אם פעם הקמעונאי או נותן השירות הזעיר הכיר באופן אישי את לקוחותיו וזכר את העדפותיהם, כיום הדבר נראה כמעט בלתי אפשרי. עם זאת, היכולת של בסיסי הנתונים, הקיימים ברוב החברות כיום, לאגור ולאחזר מידע יוצרת אפשרויות חדשות לפרסונליזציה, בהתאם למגבלות טכנולוגיות, ברמת לקוח ספציפי. את המעקב האישי וההבחנה בין לקוחות התחילו קמעונאי הקטלוגים בארה"ב וכיום התחום התרחב ומכיל כמעט כל סקטור אפשרי כגון: חברות תעופה, בנקים, חברות ביטוח, חברות תקשורת, קמעוני אופנה, קמעונאי מזון ועוד.
בעבודה זו נבצע ניתוח אינטגרטיבי של התפתחות המדיה המסורתית לצד השינוי שהביאה עימה  המדיה החדשה המתבססת על הפן החברתי. בהמשך ניגע בגישות עכשוויות לשיווק באינטרנט, נבחן את נושא התנהגות הצרכנים ברשתות החברתיות וכיצד שימוש בכלים שיווקיים אלו  מאפשרים פניה ישירה ללקוחות באופן ממוקד. בנוסף, נדון בגורמים לאהדת המותג בקרב צרכנים ברשתות החברתיות ולבסוף נסכם את הנושא ונעלה תהיות לגבי השימושים בעתיד.