חילן טיק - הערכת שווי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 6936
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

תקציר כפי שניתן לראות קיימת סטייה גדולה בין השיטות השונות להערכת שווי החברה אשר נעות בין 451499 בשיטת מכפיל הרווח המתואם לצמיחה (סעיף ג ), לבין שווי של 1,508,300 אלפי ש"ח  לפי התסריט האופטימי בשיטת ה- DCF.
לדעתנו, השווי המייצג ביותר הינו התסריט הריאלי בשיטת ה- DCF.
תסריט זה לוקח בחשבון נתוני עבר וגם מעריך ביצועי עתיד. חשוב להדגיש כי החברה  נפגעה מהמשבר שפקד את השווקים בשנת 2008 ותחילת
2 009 וזה השתקף בצמיחה מינורית בהכנסות וגם כן בשורה התחתונה ברווח הנקי .  ולכן ניתן להניח כי הסיכוי לקיום התסריט האופטימי או הפסימי  הינם מושפעים גם מפעילות החברה בעתיד והרכישות שצפויה לבציע וגם כן מחזרתו של משבר בדומה לשנת 2008 . נציין כי בחישוב התסריט הריאלי הנחנו הנחות שמרניות יחסית אשר מגלמות בתוכן הן את הסיכוי להצלחה והן את הסיכון בכישלון. סדנא בהערכת שווי חברות _____________________________ עבודת גמר ח י ל ן  ט ק  ב ע"מ ______________________ תאריך הגשה – 01/03/2011
_____________________________    _____תוכן עניינים_______________________________________ פרק
1 : סקירת החברה וניתוח הסביבה העסקית והכלכלית בה היא פועלת .. 2
פרק 2: איתור וניתוח מגמות בפעילות החברה  -..  6
פרק 3: חישוב שווי נכסי רגיל ומתוקן – והשוואה לשווי שוק  … 11
פרק 4: חישוב מכפיל רווח מתואם לצמיחה, ומכפילי מכירות, הון, תזרימים 12
פרק 5: חישוב תזרימי המזומנים החופשיים של החברה והערכת שווי DCF  
15  פרק 6: מסקנות
21
נספחים —
22
פרק 1: סקירת החברה וניתוח הסביבה העסקית והכלכלית בה היא פועלת א. סקירת ההתפתחות העסקית והכלכלית של החברה לאורך השנים:
החברה קמה כחברה פרטית תחת השם "טלגרף תקשורת בע"מ" בשנת 1992 , בנובמבר 1999 רכשה החברה את פעילותה של חברת "אופקי מעוף בע"מ", אשר עסקה במתן שירותי מחשב לניהול שכר ומשאבי אנוש. בינואר 2000 שינתה החברה את שמה לשמה הנוכחי "חילן טק בע"מ". ביום 28.5.2000 הנפיקה החברה לציבור בישראל מניות , ומניותיה נרשמו למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב .  החברה עוסקת, בעצמה ובאמצעות חברות בשליטתה בשלושה תחומי פעילות עיקריים : ( 1) מתן שירותי שכר, נוכחות ומשאבי אנוש לניהול המשאב האנושי; (תחום זה תורם ל-60% מהכנסות החברה )  ( 2) שיווק ומכירת מוצרי טכנולוגיית מידע;  (36% מההכנסות ) . ( 3) מתן שירותי מידע עסקי. (4% מהכנסות החברה ) . לרשות החברה עומד ניסיון מקצועי של עשרות שנות פעילות בכל מגזרי המשק, מוניטין המתבסס על אמינות מקצועית ועסקית ובסיס לקוחות יציב ורחב הכולל מאות ארגונים וחברות עסקיות מובילות מכל ענפי המשק.
פעילותה של חילן- טק מתאפיינת במגמת פיתוח וצמיחה מתמדת, הגידול בדרישות השוק למוצרי  ושרותי החברה וכן ההתנהלות הנכונה של החברה הקנתה לחברה אחוז צמיחה חסר תקדים ובשנת 2009  החברה צמחה בכ-  % 60 נתון אשר מושפע ישירות ממגמת הפיתוח, דגש על צמיחה המתמדת,יציבות עסקית, התמחות וניסיון עתיר שנים. ראוי לציין כי הצמיחה של שנת 2009 הינה צמיחה שיא ביחס לצמיחה בשנים שקדמו לה (הצמיחה ב2008 עמדה על 4% ואילו  ב-2007 על 42%) כאשר אחת הסיבות העיקריות לצמיחה הינה הכנסת הרווחים של חברת ווי  למאזני החברה וכן ייעול והקטנת הוצאות. הצמיחה המתמדת מאפשרת לחברה להמשיך לפתח ולהרחיב את יכולותיהן של כל חברות הקבוצה ואף להיכנס לתחומים חדשים – תוך השקעה מתמדת בפיתוח והטמעה של טכנולוגיות מתקדמות,סינרגיה בין הפעילויות, וכן בקליטה, הכשרה והעסקה של אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר.