סמינריון במימון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 4359
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

סמינר במימון התנהגותי _____________________________ עבודה סמינריונית ______________________ תאריך הגשה –
1 5/03/2011
הקדמה עבודת הסמינריון עוסקת בהיבטים התנהגותיים במימון  , בעבודה אנתח את המאמר "כישרון משקיע , תדירות מסחר והטייה ביתית " (2009)  שעליו מתבססת עבודת הסמינר .
המאמר  דן בהיבטיים התנהוגתיים אצל המשקיעים וההשפעה על קבלת ההחלטות ,המחקר מבוסס על ניתוח של שוק ההון בארה"ב  . בעבודה אנתח כיצד תדירות המסחר והטייה ביתית  מושפעות מהכישרון הגבוה הנתפס אצל המשקיעים  , בנוסף אדון בתופעת הבטחון העצמי המופרז והשפעותו על המשקיעים . בפרק הראשון בעבודה  אציגה סקירה ודיון במאמר הסמינר . הפרק השני בעבודה  היינו פרק שקושר את נושא העבודה לחומר שנלמד בכיתה . הפרק השלישי היינו פרק מחקרי שבו אסקור מאמרים נוספים בנידון ואקשור אותם לנושא העבודה ואציג מסקנות כלליות העולות מהמחקר תוך הדגשת ההבדלים בגישה ובממצאים של המאמרים השונים . פרק אחרון היינו פרק סיכום ומסקנות . מבוא
" אנשים יותר מסתמכים על שיקול הדעת האישית שלהם כאשר מרגישים יותר מיומנים או בעלי ידע " בעולם שבו משקיעים מקבלים החלטות בהתבסס על ההסתברות הסוביקטיבית שלהם , גורמים פסיכולוגיים כמו " כישרון נתפס " יכולים להוות ההסבר להתנהגות משקיעים . מהו כישרון משקיע כישרון משקיע הכוונה עד כמה המשקיע מראה בקיאות וידע בתחומי שוק ההון וההשקעות השונות בתחום . מהי תדירות מסחר תדירות מסחר הינה כמה פעמים משקיע סוחר ומבציע פעולות בתיק ההשקעות ובאיזה טווח זמן . מהי הטייה ביתית Home Bias  הטייה ביתית מתייחסת לנטייה להשקיע יותר במניות מקומיות במשקל עודף על מניות זרות בתיק ההשקעות . מטרת הסמינר שלי הנה לבדוק האם ישנן השפעות כישרון משקיע על תדירות המסחר והטייה הביתית  , אם כן כיצד ניתן להבחין בהן ובאיזה אופן השפעות אלו באות לידי ביטוי . בכדי לבדוק זאת נעזרתי במאמר הראשון שעליו מבוססת העבודה Investor Competence, Trading  Frequency , and Home bias מחקר זה תורם להבנת הקשר התיאורטי בין כישרון נתפס אצל המשקיע לתדירות מסחר  והטייה ביתית . רוב המחקרים האמפיריים שהיו קיימים עד אז חקרו משתנה פסיכולוגי אחד אשר יסביר סוג אחד של התנהגות משקיעים , למרות שמחקרים אלו מספקים תובנה חשובה מאוד אבל הן לא מספיקים כדי להסביר איזו הטיות החשובות ביותר אשר מסבירות טוב ביותר התנהגות משקיעים וזה מה שהמחקר המובא במאמר מנסה להסביר , ובהתבסס על בדיקות  אמפיריות שבצעו  . המחקר האמפירי  שבמאמר התבסס על סקרים על משקיעים  של UBS  שמבוצעים מדי חודש בארה"ב , השקרים בוצעו על 1000 משקיעים שבוחרים  אותם בצורה אקראית . הקדמה עבודת הסמינריון עוסקת בהיבטים התנהגותיים במימון  , בעבודה אנתח את המאמר "כישרון משקיע , תדירות מסחר והטיה ביתית " (2009)  שעליו מתבססת עבודת הסמינר .
המאמר  דן בהיבטים התנהוגתים אצל המשקיעים וההשפעה על קבלת ההחלטות ,המחקר מבוסס על ניתוח של שוק ההון בארה"ב  . בעבודה אנתח כיצד תדירות המסחר והטיה ביתית  מושפעות מהכישרון הגבוה הנתפס אצל המשקיעים  , בנוסף אדון בתופעת הביטחון העצמי המופרז והשפעותיו על המשקיעים . בפרק הראשון בעבודה  אציגה סקירה ודיון במאמר הסמינר . הפרק השני בעבודה  היינו פרק שקושר את נושא העבודה לחומר שנלמד בכיתה . הפרק השלישי היינו פרק מחקרי שבו אסקור מאמרים נוספים בנידון ואקשור אותם לנושא העבודה ואציג מסקנות כלליות העולות מהמחקר תוך הדגשת ההבדלים בגישה ובממצאים של המאמרים השונים . פרק אחרון היינו פרק סיכום ומסקנות .