מבחן בית בנושא היביטים פסיכולוגים

תקציר העבודה

עבודה במסגרת הקורס היבטים פסיכולוגיים בעבודת המחנך עבודה מפורטת ובעלת דוגמאות טובות.
ציון עבור עבודה זו הינו 100- ניתן למצוא גם את הערכת המרצה בעבודה ניתן למצוא את התשובה לשאלה כיצד המורה יכול להשתמש במערכי ההוראה וניהול הכיתה על פי עקרון התנייה הקלאסית והתניה האופרנטית וכולל דוגמאות מלאות ומפורטות.
וגם תשובה לשאלה מדוע חשוב למורה להבין את תהליך התפיסה והזיכרון אצל התלמידים המתרחש בדרך bottom up  ו- top down.
תשובה לשאלה 2
המורה יכול להשתמש ולהפעיל את מערכי ההוראה וניהול הכיתה על פי עקרון התנייה הקלאסית והתניה האופרנטית בצורה הבאה:
על פי עקרונות התניה הקלאסית: התניה קלאסית היא בעצם הלמידה לקשר בין שני גירויים וכתוצאה מכך לחזות את העומד להתרחש. בתהליך למידה זה גירוי ניטרלי מעורר תגובה רפלקסיבית, אשר לפני הלמידה היא לא עוררה. תגובה זאת נלמדת, עקב כך שהגירוי הניטרלי יופיע לפני הגירוי הבלתי מותנה. המורה יכול להשתמש בעקרונות ההתניה הקלאסית בכיתתו בכך שהוא ילמד את תלמידיו בצורה לא ישירה כללי התנהגות אותם ירצה לראות בכיתתו. לדוגמא: המורה ישמיע לתלמידיו צליל פעמון שלאחריו יחל לכתוב על הלוח ויבקש להעתיק את הנכתב. לאחר מספר פעמים ניתן יהיה לראות כי התלמידים יירגעו ויפסיקו כל פעילות שאינה קשורה למתרחש בכיתה ויפנו את תשומת ליבם ללוח ולמורה ולהעתקה מהלוח בכל פעם שישמעו את צליל הפעמון מבלי שהמורה יצטרך לבקש זאת מהם.
כלומר התלמידים יבצעו תהליך למידה וילמדו לקשר בין צליל-