תפיסת הזיכרון של הצרכן את הפרסום שמשתמש במסר הומוריסטי במדיה החדשה אל מול המדיה הישנה - 7 עמ'

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2674
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

1 .     מבוא
כיום אנו חווים עולם אשר מורכב מהמדיה הישנה והמדיה החדשה בו בזמן. עד לפני כמה עשורים המדיה הישנה היוותה את המדיה המרכזית וכלל העברת המסרים החשובים התבצעו באמצעות המדיה הישנה, באמצעות ספרים, עיתונים, רדיו וטלוויזיה. עם התפתחות הטכנולוגיה ועידן האינטרנט אשר חיבר בין אנשים וארגונים מקצוות העולם, חלו תמורות משמעותיות בהתנהלות העולם והחברה כולם בכלל המדינות. השינויים הובילו לשינויים משמעותיים בתפיסות, אמונות, מחשבות והתנהגויות אשר הובילו לשינויים מתבקשים גם בעולם הפרסום. השינויים הללו באו לידי ביטוי בכך שאנשי פרסום ושיווק שעטו מן השימוש באמצעי המדיה הישנה אל אמצעי המדיה החדשה. המדיה החדשה הינה מדיה אשר מבוססת על רשת האינטרנט ואמצעים דיגיטליים, וטומנת בחובה יתרונות גדולים ורבים, בהם: נגישות לקהל רב באופן מיידי, זמינות, אפשרות להתאים פרסומים באופן נקודתי, טווח מחירים גמיש ואפשרות לשנות את הפרסום במידת הצורך. מדיה זו מאפשרת למפרסמים להגיע לקהלי היעד הנדרשים באופן ספציפי ומדויק יותר תוך ידיעה כמעט ודאית של האלמנטים אשר ניתן ולא ניתן להשתמש בהם על מנת לשווק את המוצר או השירות המבוקש במידה מוצלחת. אחד האלמנטים אשר בוצע בו שימוש רב במדיה הישנה ובמדיה החדשה הינו אלמנט ההומור. בשל התמורות אשר חלו בעולם נוכח תופעת הגלובליזציה אשר הובילו גם לשינוי בתפיסות ומחשבות ברחבי העולם, חל גם שינוי בשימוש באלמנטים רבים בפרסום, בהם אלמנט ההומור. על כן שאלת המחקר בעבודה זו הינה:
האם הפרסום שמשתמש במסר הומוריסטי, נתפס בזיכרון של הלקוח יותר כאשר הוא מוצג ברשתות האינטרנט (המדיה החדשה) מאשר בשילוט חוצות או בטלוויזיה (המדיה הישנה).
על כן, אנו נרצה לבדוק את החותם אשר מתיר שימוש באלמנט ההומור על הצרכנים אשר משתמשים במדיה הישנה אל מול הצרכנים אשר משתמשים במדיה החדשה. עד יום זה נעשה מחקרים רבים אשר בדקו את ההשפעה אשר טמונה בשימוש באלמנט ההומור בפרסום, אך טרם בוצעו מחקרים אשר שמו להם למטרה לחקור את השימוש באלמנטים שונים, בהם אלמנט ההומור והשפעתו על הצרכנים במדיה הישנה אל מול החדשה בימינו.
 על כן עבודה זו צפויה לשפוך אור על שימוש באלמנט ההומור והשפעתו על חקיקת המסר הפרסומי בתודעת הצרכן במדיה הישנה אל מול המדיה החדשה.