פילוסופיה של הנפש!!!

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , ,
ציון 95
שנת הגשה 2016
מספר מילים 769

תקציר העבודה

א. הגישה הבהיווריסטית הפילוסופית שחוקרת את מצביו הנפשיים של האדם על ידי תצפית בהתנהגותו הגלויה מעדיפה את הידע החיצוני  ולא מכבדת את מיוחדות ההשקפה של האדם על עצמו ולא מכירה בה, ב. ביהביוריזם פילוסופי מערער על האסימטריה בין ידע בגוף ראשון לידע בגוף שלישי. הוא מתכחש לקיומו של פער עקרוני, איכותי, בין ידע עצמי לידע של זולתי. יש הסוברים שההכחשה של ההכרה העצמית של המצבים הנפשיים, היא יתרון לעמדתו.
אילו אינטרוספקציה אכן היתה המקור לידע על אודות מצבי נפש, לא היינו יכולים להסביר כיצד אנו מבינים את הדיבור הנפשי אחד של השני.
2 א.טיעון הסופר-סופר-ספרטנים היא ניסוי מחשבתי שהגה הפילוסוף הילרי פטנם המערער את התפיסה הבהיווריסטית שנטיות התנהגותיות הן תנאי הכרחי למצב נפשי וכי לא יכול להיות מצב נפשי בלי התנהגות.
ב. אין זה מחייב להוכיח בפועל את קיומם של הסופר-סופר-ספרטנים די להצביע כי מקרה כזה הוא אפשרי
3 . טעות קטגוריאלית- מושג שמקורו בביקורת של הגישה הבהיווריסטית הפילוסופית נגד הדואליזם (גילברט רייל)- על טעות שמתרחשת בהקשר לנפש ומאפיינים נפשיים ע"י הגישה הדואליסטית
4 . נטיות התנהגותיות- על פי הגישה הבהיווריסטית מצבים נפשיים מכוננים על ידי מכלול נטיות התנהגותיות, כלומר נטיות התנהגותיות הן נטיות לפעולה בנסיבות מסוימות ומצב נפשי הוא מצב הכרוך בנטיות אלה-מתקיים בין מצבי נפש ונטיות התנהגותיות קשר לוגי,אנליטי.