תקשורת וזהויות תרבותיות - עבודה מסכמת בקורס : ניתוח התוכנית המירוץ למיליון עונה 5

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 843
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

עבודה מסכמת בקורס – תקשורת וזהויות תרבותיות מוגש על ידי – מספר תעודת זהות – עבודה זו עוסקת בניתוח התוכנית 'המירוץ למיליון', הגרסה הישראלית. התוכנית משודרת בערוץ 2 ומבוססת על פורמט דומה של תוכנית מציאות אמריקאית, זו עונה חמישית. במסגרת הסדרה, צוותים המורכבים מזוגות שהיחסים ביניהם מגוונים, מבצעים משימות ברחבי העולם במטרה להגיע לסוף המסלול. הצוות המסיים את המסלול זןכה בפרס כספי בסך מליון שקלים.
הספרות דנה רבות בסוגיית הזהות במסגרת התיאוריה החברתית. במאמרו, בוחן המלומד הול (1996 , Hall) האם קיים משבר זהות.
בין היתר, הוא עוסק בנרטיב הלאומי והתרבות הפופולרית, המיוצגץ בין היתר על ידי תקשורת ההמונים ובפרט באמצעות הטלויזיה. התרבות הפופולרית היוצרת מערך סיפורים, היסטוריה לאומית, סמלים לאומיים ועוד. בעונה הנוכחית של התוכנית הצוות ג'וזי ואלכס הנם 2 דמויות המייצגות את הזהות הלאומית וזהות אתנו תרבותית. מדובר בשני חברים שעלו לאחרונה מצרפת בעלי אידאולוגיה ציונית. אמנם השניים לא נולדו בישראל, –
מקורות
1 .      אבו ריא, ע. (2001). המיעוט הערבי והתקשורת הישראלית. בתוך : נ' ישובי (עורכת), הדרה ודימוי שלילי-אי שוויון בתקשורת הישראלית (עמ' 40-4). תל אביב: האגודה לזכויות האזרח
2 .      אבו ריא, ע. (2006). "להיות "אזרח ערבי בישראל": מאפיינים, אתגרים ומכשולים". בתוך: ד' אבנון (עורך), שפת אזרח בישראל (עמ'
1 10-95). ירושלים: מאגנס והאוניברסיטה העברית בירושלים
3 .      "המירוץ למיליון (תוכנית טלויזיה ישראלית)" https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A5_%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%9F_(%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA_%D7%98%D7%9C%D7%95%D7%95%D7%99%D7%96%D7%99%D7%94_%D7%99%D7%A9%…