התא: מבנה ופעילות (עם הערות)

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
ציון 93
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1134
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

העבודה עוסקת בביולוגיה של התא:  ניסויים, פעילות אנזים, יוני סידן, יוני כלור, משאבות סין, משאבות נתרן-אשלגן, נתרן כלורי, לאוצין, תעלות, חלבון תאי, בועיות תובלה, תסמין העקרות, תסמין דלקת ריאות כרונית ATP ועוד. עבודת הגשה ממ"ן 12  בקורס התא: מבנה ופעילות 20452.
הוכנה ע"י סטודנטית לתואר ראשון במדעי החיים, האוניברסיטה הפתוחה- בעלת בגרות 5
יח"ל בכימיה. ציון הממ"ן 93.
ממ"ן 12- התא: מבנה ופעילות 93
שאלה מספר 1
א. תיאור התוצאות:
בתחילת הניסוי נבדקה פעילות האנזים כאשר הבועיות היו נתונות בתוך בופר שמכיל KCl ויוני מגנזיום. בשלב זה לא הייתה פעילות של האנזים (בשתי הדקות הראשונות לניסוי הפעילות היא 0). לאחר 2 דקות מתחילת הניסוי, הוסיפו לתמיסה יוני סידן. בשלב זה עלתה פעילות האנזים בהדרגה למשך כדקה מ-0 ל-2 עד להגעה לפלטו- שלב בו לא הייתה כלל פעילות אנזים, עד לשלב שבו הוסיפו יונופור המעביר יוני סידן (בדקה ה-4) בה הייתה עלייה נוספת בפעילות האנזים מ-2 ל-3. ב. בשריר, משאבת הסידן, מכניסה שני יוני סידן כנגד הידרוליזה של ATP. בחלקו הראשון של הניסוי לא קיימים במערכת יוני סידן ולכן המשאבה לא עובדת ומשום כך הגרף מראה אפס פעילות של האנזים. בדקה השנייה בניסוי, הוסיפו יוני סידן למערכת. המשאבה מתחילה להזרים סידן לתוך הבועיות בתגובה לפירוק של ATP עד להפסקת הפעילות, כלומר, עד שכל כמות הסידן אוזלת. בדקה הרביעית, הוסיפו יוניפור למערכת, שגורם ליוני סידן לצאת מהבועיות אל תמיסת הבופר, מה שגורם למשאבת הסידן לפעול שוב ג. בתא פעילות האנזים תיפסק כשמירב יוני הסידן נכנסו אל הבועיות בתגובה לפעילות השרירים. בניסוי שלנו, פעילות האנזים תיפסק במצב שבו ייגמר ה-ATP  בתמיסת הבופר  או במצב שבו נוציא את היוניפור מהמערכת.
-7
שאלה מספר 2
א. בניסוי בו הרחיפו בועיות המכילות נתרן כלורי בתמיסה המכילה נתרן כלורי באותו ריכוז על פי הגרף, לא הייתה קליטה של יוני סידן אל תוך הבועיות.                                                                                             בניסוי בו הרחיפו בועיות המכילות נתרן כלורי בתמיסה המכילה אשלגן כלורי באותו ריכוז, הגרף מראה שהייתה קליטה של יוני סידן לתוך הבועיות.
ב. בניסוי שבו בועיות המכילות נתרן-