יחסים בין לאומיים 90

תקציר העבודה

פרטו מה הם הגורמים העיקריים המשפיעים על המדיניות … עצמה צבאית – מוכנותן של מדינות למלחמה משפיעה מאוד על השימוש שלהן בכוח-.
יכולות כלכליות –רמת ההתפתחות הכלכלית והתעשייתית של מדינה משפיעה על יעדי מדיניות החוץ-
סוג משטר – תכונה חשובה המשפיעה על התנהגותן הבין לאומית של מדינות היא המערכת הפוליטית שלהן -..
מדינות הצפון הן מדינות שברובן נמצא משטר דמוקרטי , ליברלי המאפשר שוק חופשי ושיח נאור ומתקדם בין המדינות וזה יוביל ליכולות כלכליות . מדינות הדרום מדינות הדרום תרצנה במשטר חזק טוטליטרי – דיקטטורי בשביל לשמור על המשאבים והשטח שמא יכבשו אותן המדינות הגדולות והחזקות מהצפון פרטו את עיקרי הגישה המוסרית הרילאיסטית וגישת התלות …
הגישה המוסרית – גישה זו מתבססת בעיקרה על צדק ומוסר . הגישה הריאליסטית – גישה זו מתמקדת כולה במושג עצמה ושמה זאת בראש מעיניה . גישת התלות – גישה זו היא פועל יוצא של הגישה הריאליסטית ומסבירה כי אין עוד מדינה עצמאית אלא כל המדינות תלויות זו בזו הן בפן הביטחוני-כלכלי והן בפן החברתי-תרבותי .
פרטו את הדומה ואת השוני שבין הארגונים הלא ממשלתיים … ארגון בין ממשלתי , הוא ארגון שמדינות חברות בו ועל כן נתנה להן היכולת לדון ואף לפתור סוגיות בין לאומיות . ארגונים לא ממשלתיים היא הענקת סיוע רפואי והומניטארי לכל אדם ללא הבדלי דת , גזע , מין , לאום ושיוך פוליטי .
מושגים : קולוניאליזם תיאורית הדומינו ריבונות העולם הרביעי בעבודה כל המושגים כולל כל הניתוחים ( גם ארה"ב אירן ישראל וסין , וגם הפירוט המלא בין מדינות הצפון והדרום ) נמצאים בעבודה !!!