סמינריון מושקע בקורס דמוקרטיה ובטחון לאומי בישראל שאלת המחקר :החיסול הממוקד שמירה על בטחון המדינה או פגיעה בערכיה הדמוקרטים של מדינת ישראל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 7395
מספר מקורות 44

תקציר העבודה

תוכן העניינים  מבוא

..3
פרק 1 –  תיאוריה  —
4
פרק 2 –  אמצעים למלחמה בטרור בידי המדינה ..7
פרק 3 – הסיכול הממוקד איך הגענו ?   –…15
          3.1 – הסיכול הממוקד  כיצד פוגע  בדמוקרטיה .17
פרק 4 –  סיכום –…
5 ביבליוגרפיה ..26
מבוא
השערת   המחקר  : במדינת  דמוקרטית כמו ישראל  הנמצאת  באיום ותנאי לחימה מתמשכים  כנגד ארוגני טרור קיים אתגר מורכב  משום שמחד המדינה  כמדינה  דמוקרטית  מחויבת  להגן שלום אזרחיה מאיומם של ארגוני הטרור ומאידך ולהימנע מפגיעה בזכויות אדם הלחימה כנגד ארגוני טרור  מורכבת ומסובכת משום  שאין כן לחימה בין שני צבאות  אל  ע"י פגיעה של ארגוני טרור  במטרות אזרחיות .
  נושא המלחמה  בטרור במדינה דמוקרטית הוא נושא  מורכב ומסובך  לדעתי  השימוש  בחיסולים ממוקדים לצורך שמירה על בטחון המדינה  מהווה  פגיעה מהותית  בערכיה  של מדינה דמוקרטית .יש פגיעה מהותית בזכויות האדם הבסיסיות . הזכות לחיים, לחירות, לשוויון, לכבוד והליך  משפט  הוגן נתפסות כזכויות מהותיות. אך משום שנושא זה מורכב  המדינה משתמשת בסוג של דמוקרטיה מתגוננת  המאפשרת לה בעצם הגנה  על הדמוקרטיה  מפני  אזרחים וקבוצות במדינה , המנצלים את הזכויות שמעניקה הדמוקרטיה כדי להלחם בה ולהחליף את צורת המשטר .
בעבודתי  אנתח ואפרט את כלל המרכיבים  המאשרים טענה זו .
מתודולוגיה  :
על מנת לענות על שאלת המחקר  אבצע ניתוח תוכן איכותני של מקורות ראשוניים.
וניתוח  של  החלטות בג"ץ בנושא וכל זאת בפרק הזמן של משנת 1995 בעצם מהתחלת מדיניות החיסולים  של ישראל  בתחילתה של אינתיפאדת אל אקצה  אנסה לתחם  את שאלת הסיכול הממוקד  בין שמירה  על הביטחון הלאומי  אל מול  שמירה על הדמוקרטיה  כמצופה  ממדינה  דמוקרטית .
ע"י ניתוח של  מקורות ראשוניים כגון  בג"ץ , פסקי דין, דוחות וסקרים וממקורות משניים .  בניסיון להבין את הקושי הקיים בניסיון ליצור איזון בין   המלחמה בטרור לבין  השמירה על הדמוקרטיה.