סמינריון סיום- תחיקה בנושא התחממות כדור הארץ,כולל מקבץ מוסדות, ארגונים ותקנות לקידום , שמירת ואכיפה של CSR רשמי ולרגולציה לשמירת הסביבה

תקציר העבודה

תחיקה בנושא התחממות כדור הארץ תוכן עניינים
מבוא
3
רגולציה
3 רגולציה פרטית
4 רגולציה לעומת דיני נזיקין של חוק המדינה
1 3
התחממות כדור הארץ
1 7
צורך ברגולציה לצורך צמצום פליטת גזי חממה
1 8
רגולציה סביבתית חזקה ונזקי התחממות כדור הארץ
1 9
מדיניות ממשל מקומי לטיפול בתופעת ההתחממות הגלובלית
2 0 מדיניות בינלאומיות בטיפול בבעיית ההתחממות של כדור הארץ
2 3
מדיניות רגולציה, מסי פחמן וקנסות לצמצום פליטות
2 4
מדיניות לעידוד מעבר לאנרגיה מתחדשת
2 4
מסגרות בינלאומית להעברת טכנולוגיות לצמצום פליטות
2 5
אמנת האקלים
2 6
פרוטוקול קיוטו
2 6
מנגנון הפיתוח הנקי  CDM
2 7
התנגדות לפרוטוקול קיוטו
3 0 סיכום ודיון
3 2
ביבליוגרפיה
3 4-36
לקראת דפוסים יותר ברי קיימא מדינות פיתחו תבניות רגולציה חדשות שעשויות שלא לעלות בקנה אחד עם העקרונות השולטים על המודל הקפיטליסטי הקלאסי,  (Kysar, 2011). לפי Ogus,(2009) קיים צורך להעריך תגובות רגולטוריות לסיכון על ידי התייחסות לעלויות תועלות חשובות ובכדי להצליח בהשגת רגולציה עלינו לחקור לעומק רב יותר את השאלה של מהו שניתן לצפות לו בצורה הגיונית בהיבט של אמצעי זהירות מצד קרבנות הסיכון.
לפי Perez,, (2011)בעבר הרגולציה נשלטה על ידי מכניזם מבוסס על אמנות ובשנים האחרונות מערכות הרגולציה הסביבתית השתנו , כאשר תכניות נורמטיביות פרטיות, החל מקודים של תאגידים עד למערכות ניהול סביבתי, תקני דיווח סביבתי ומדדי סביבה ירוקה כולם קיבלו על עצמם תפקיד הולך וגדל בחשיבותו בזירת הרגולציה.  לפי קפלן,(2010) בימנו המאמץ הרגולטיבי ההגנתי עובר יותר אל החברה האזרחית, ובמקום להיות פסיביים להתערבות היררכית של המדינה, תאגידים נוקטים "רגולציה עצמית" – התנהגות מרצון מעבר לדרישות מבחינה רגולטיבית של החקיקה הלאומית והבינלאומית.
מקבץ מוסדות, ארגונים ותקנות לקידום , שמירת ואכיפה של CSR רשמי ולרגולציה לשמירת הסביבה