פרוייקט גמר בשיווק

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 8758
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

"מנוחה נקייה" הינה פירמה שתצא לאור בעתיד והיא תיהיה בשלב הראשוני של חדירה לשוק.
העבודה בוחנת את תנאי הסביבה העסקית/שיווקית בעזרת מודלים ,PEST, PORTER' SOWT.
בפרויקט בוצע מחקר שוק שכלל הפצה של שאלונים לבדיקת הצרכים והרצונות של הלקוח בבחינת שימור ותחזוקת בתי עלמין. בוצע ניתוח התשובות באמצעות טבלאות וגרפים.
תוכן עניינים
אודות החברה -…4
אודות היזמות -..6
–.10Pest מודל -..13Porter מודל -…20Swot מודל תמהיל השיווק -26
מחקר שוק –.36
תכנית עסקית -..73
ביבליוגרפיה –78
  תקציר מנהלים הקדמה בחרנו לבצע פרויקט יזמי עבור חברת "מנוחה נקייה" "מנוחה נקייה"  היא למעשה חברה לשימור ותחזוקה של בתי עלמין, משרד החברה תוקם ברחובות, אך השירות יגיע לכל בתי העלמין שבסביבת רחובות, רעיון החברה בא למנוע  הזנחה ונטישת בתי קברות,  לדאוג לטיפוח הקבר ולהדליק נר נשמה.
מטרת הפרויקט  המטרה של הפרויקט היא להקים חברה שתספק צורך של ניקיון ותחזוקה של קברים עבור בני המשפחות שיקיריהם קבורים בו,  להביא את כלל הציבור למודעות של ניקיון וטיפוח בתי העלמין ולדאוג גם ליקיריהם המנוחים.
"מנוחה נקייה" הינה פירמה שתצא לאור אולי בעתיד והיא תהיה בשלב הראשוני של חדירה לשוק.
בחנו את תנאי הסביבה העסקית/ שיווקית בעזרת המודלים pest, porter   וניתחנו את הסביבה הפנימית והחיצונית של "מנוחה נקייה" בעזרת מודל swot .
בדקנו את ענף הניקיון והטיפוח של קברים בבתי עלמין בישראל ומצאנו כי הענף נמצא ממש בשלב החדירה ועדיין לא קיימת מודעות גוברת לרעיון יזמות זה.
בפרויקט ביצענו מחקר שוק לבדיקת הצרכים והרצונות של הלקוח בנושא שימור ותחזוקת בתי העלמין.
ניתחנו את התשובות בעזרת טבלאות והצגנו כגרף.
מסקנות כלליות מהפרויקט בהתאם לניתוחים שביצענו , הגענו למסקנה כי "מנוחה נקייה" הינה פירמה שיכולה להצליח ולצמוח מהר, ושהיא בעלת פוטנציאל גדול להתפתחות מאחר והיא בשלב החדירה לשוק.
–         מצאנו כי רוב הנשאלים היו מוכנים לשלם עבור השירות  ושרוב הנשאלים מייחסים חשיבות לעלות השירות.
–         מצאנו כי  רוב הנשאלים השיבו כי חשוב להם שלחברה תיהיה מגוון רחב של שירותים וחשוב להם שאיש צוות יהיה מעורב במהלך השירות.
  -יש לפרסם בצורה אינטנסיבית באינטרנט באתרים שיתאימו לפלח השוק של החברה.
-יש לחלק פליירים ליד בתי עלמין ובתיבות דואר כדי שיכירו את החברה.
-"מנוחה נקייה" תספק את השירותים ללקוחות בכל מקום בו יחפצו (כמובן שבאזורי פעילות החברה).