עבודה שקיבלה את הציון 100 במסגרת קורס מגדר- העבודה דנה בדרך בו בה הגבר הולך ומשתנה עם השנים וכיצד השינוי בא לידיי ביטוי במספר פרקים בסדרה "רמזור".

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 6405
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תקציר עבודה פרו סמינריוניות איכותנית במסגרת קורס מגדר.
העבודה דנה  בדרך בו בה הגבר הולך ומשתנה עם השנים וכיצד השינוי בא לידיי ביטוי במספר פרקים בסדרה "רמזור".
העבודה פורסמה באוקטובר 2014, בעלת 7 מקורות אקדמאים וקיבלה את הציון
1 00! כותבת העבודה סיימה 4 שנות לימוד אקדמאים ובעלת תואר ראשון בתקשורת קולנוע והוראה.
השתקפותו של "גבר בשינוי" מבעד לעיניים גבריות בסדרה "רמזור" עבודה פרו-סמינריונית במסגרת הקורס:
מגדר בקולנוע מוגשת על ידי:
בהנחיית:
תל אביב                                                                                        אוקטובר, 2014
תוכן העניינים                                                                                                                                                                                                                            עמ'   מבוא ומתודולוגיה                                                                                                    3
חלק ראשון: סקירה ספרותית                        א. תפיסת הגבריות המסורתית                                                       
4                        ב. נקודת המבט הגברית והשתקפותה בקולנוע                              
6                        ג.  גברים בשינוי                                                                                 7
                                                                                    חלק שני:    ניתוח הסדרה                     א. הסדרה "רמזור"                                                                             
1 0                     ב. אמיר רוזנר                                                                                      
1 1
                     ג. אייל איצקוביץ                                                                                 13
                    ד. חפר גורי                                                                                           
1 4
סיכום ומסקנות                                                                                                        16
ביבליוגרפיה                                                                                                            
1 7                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             מבוא
ומתודולוגיה תפיסת מעמד האישה עברה תהפוכות רבות במהלך ההסטוריה, בעיקר עקב הופעתן של התנועות הפמיניסטיות השונות. התפיסה הישנה של התפקידים המגדריים, התבססה על התאוריה הפסיכולוגית של פרויד, שטען שהבדלי המגדר הם תוצאה של יסודות ביולוגיים (פרויד, 1968). תפיסות ששמו את האישה במעמד נחות ואת הגבר במעמד עליון .תפיסה ישנה זו חלחלה למוחות רבים של אנשים בעבר ועד היום. התנועות הפמיניסטיות יצאו חוצץ נגד תפיסה זו .פמיניסטית בשם לורה מאלוואי , הוסיפה והרחיבה שניתן לראות כיצד התפיסות הישנות הללו חלחלו ובאות ליידי ביטוי בסרטי הקולנוע. הסרטים לדעתה נעשים רק ע"י גברים ועבור גברים , כך שהקולנוע פונה לעיני הקהל שלו כ"עיניים גבריות" (מאלוואי, 2006), מונח עליו ארחיב בעבודתי.
   העבודה מחולקת לשניים: בחלק הראשון אביא את המבוא התאורטי שמתייחס למאמרים של זיגמונד פרויד ויצחק בנימיני על תפיסת הגבריות המסורתית ואת התאוריה הפמיניסטית של לורה מאלוואי על ייצוג התפקידים המגדרים בקולנוע. בנוסף אתייחס למונח " גבר בשינוי", מונח הלקוח מתוך ספרו של חן נרדי "גברים בשינוי" המתייחס  לגבר שנמצא עדיין בתהליך שינוי שלא הסתיים- בדרכו להפוך ל"גבר החדש". כמו כן אציג את התפיסות הגבריות החדשות כפי שנרדי רואה אותן. בחלק השני של העבודה אתייחס לסדרת הטלוויזיה  "רמזור". סדרה זו עוסקת בחייהם של שלושה חברי ילדות טובים. כל אחד מהחברים הוא גבר אשר נמצא בתחילת שנות השלושים לחייו ובשלב שונה של זוגיות. הסדרה מתמקדת בקשרי הידידות בין שלושת הגברים, ובעיקר ביחסי הזוגיות של כל אחד מהם. היא נכתבה ע"י גברים ועוסקת בגברים, תפיסת עולמם והתנהגותם. בעבודתי אנתח את הדמויות הגבריות שבסדרה: אמיר, אייל ("איצקו") וחפר גורי תוך זיקה לתאוריות המופיעות במאמרים שהוצגו בחלק התאורטי. אראה את דרך הצגתן של הדמויות,  תוך  התייחסות למונח "גבר בשינוי". אתייחס גם לעובדה שאותן דמויות גבריות כפי שהן מוצגות ,הן השתקפות של עיניים גבריות, שמעוררות הזדהות עם הדמויות הגבריות  ובכך פונות לצופים וגם לצופות כאל קהל גברי.                                                       במהלך ארבע העונות של הסדרה  עברו הדמויות מספר שינויים בסטטוס הזוגי שלהם. בניתוח הדמויות שלי בחרתי להתמקד בפרקים נבחרים מהעונה הראשונה והשנייה. בעונות אילו איצקו עוד נשוי, אמיר בזוגיות צמודה לקראת חתונה וחפר ,כרגיל, עדיין רווק. בחרתי בפרקים אילו כי לדעתי בהם באים בעיקר לידי ביטוי  התהליכים  שאותם מכנה נרדי "גבר בשינוי".