המניעים ברמת הספק המשפיעים על ההחלטה למיקור חוץ בהודו בתחום מערכות המידע!!

תקציר העבודה

  תוכן עניינים
נושא                                                                                                     עמוד מבוא ושאלת מחקר -.
2       
1 .      מהו מיקור חוץ וטכנולוגית מערכות מידע 3
1 .1.   מיקור חוץ -..
3
1 .2.   טכנולוגיות מערכות מידע 3      
2 .      הגורמים למיקור חוץ — 4-6
2 .1.   הגורמים למיקור חוץ – כללי –.. 4
2 .2.   הגורמים למיקור חוץ בהודו בתחום מערכות המידע -..5-6

3 .      קריטריונים להצלחת מיקור חוץ 7

4 .      המניעים מצד הספק למיקור חוץ בהודו בתחום מערכות המידע–..8-10
4 .1.   מדיניות הממשלה בתחום מערכות המידע -.. 8-9
4 .2.   צבירת ידע לפרויקטים עתידיים — 9
4 .3.   פערי תרבות …
9-10 5.      סיכום דיון ומסקנות –.
11-12

6 .      ביבליוגרפיה –…
13
מבוא
התפתחות הטכנולוגיה הולידה מציאות חדשה לחברות עסקיות ברחבי העולם. כיום, קל יותר מתמיד לחברות מרחבי העולם לחדור לשווקים במדינות שאינן מדינות המוצא שלהן ולסחור בשווקים שאינם השווקים המקומיים. מציאות זו הביאה חברות מסביב לעולם לחפש ללא הרף שיטות להשגת יתרון תחרותי על פני החברות החדשות בשווקים שלהן. מתוך הבנה כי הלקוח יפנה לחברה אשר מציעה את המוצר הזול ביותר באותה רמת איכות, החלו חברות לחפש פתרונות אשר ישמרו על איכות המוצר שלהן אך עם זאת יוזילו את עלותו. על מנת להשיג ולשמר את היתרון התחרותי על ידי הוזלת המוצרים או השירותים, נדרש מן ההנהלה הבכירה של החברות השונות לאמץ אסטרטגיות אשר מוזילות את המוצר או השירות באופן מידיי אך גם להשקיע בפעילויות המבטיחות שמירה על יתרון תחרותי בעתיד.
חברות רבות פנו לאסטרטגית מיקור החוץ על מנת להשיג ולשמר יתרון תחרותי על פני המתחרות שלהן. מיקור חוץ מופיע בספרות העסקית שנים רבות וניתן לראות שחברות עושות שימוש במיקור חוץ כדי למנף את היצור על מנת להשיג יתרון ביצור בכמויות גדולות וגם להוזיל עלויות.
הנחת היסוד של אסטרטגית מיקור החוץ היא כי ההחלטה האם לשכור את שירותיו של נותן שירות חיצוני (קבלן) או להעסיק עובדים באופן ישיר (ייצור עצמי) נקבעת על ידי העלות היחסית של כול אחת מהשיטות הנ"ל וכי השיטה הזולה יותר תיבחר.
כל חברה ניצבת כיום בפני ההחלטה האם לשכור את שירותיו של ספק חיצוני או לבצע בעצמה את המשימה. למשל, האם חברת "אינטל" המתמחה בפיתוח וייצור מעבדים ולוחות אם למחשבים צריכה להשקיע זמן, כסף ומשאבים בפיתוח מוליכים ונגדים, או שמוטב לחברה לשכור את שרותיו של צד שלישי מומחה בנושא? לעיתים, הוצאת תהליכים "שוליים" למיקור חוץ מאפשר לחברה להתמקד ביכולות הליבה שלה ומשחררת "צווארי בקבוק" בפיתוח מוצרים. באופן כללי ניתן לומר שאם עלויות היצור בתוך החברה עולות על עלויות היצור באופן קבלני, על החברה לבחור בייצור קבלני.
תעשיית מערכות המידע היא הדוגמה הבולטת ביותר למיקור חוץ. הדאגה שבאיבוד משרות של בעלי מיומנויות לספקים מהודו הביא חוקרים רבים לעסוק בשאלה: מדוע חברות בוחרות לבצע מיקור חוץ של פיתוח מערכות מידע, ולעסוק בתהליכים השונים של מיקור חוץ וניהולם? לעומת זאת, מעטים המחקרים אשר בוחנים את נקודת מבטו של הספק הנותן את השירות לחברות הבוחרות לבצע מיקור חוץ. ספקים בינלאומיים אלו חשובים לכול הפחות במידה שווה מכיוון שאלו מאפשרים את מיקור החוץ. הבנת תופעת מיקור החוץ חשובה ומשמשת אמצעי להבנה תיאורטית של קבלת החלטות אסטרטגיות ברמת החברה ותוצאותיהן. שאלת המחקר: מה המניעים ברמת הספק (נותן השירות) המשפיעים על ההחלטה למיקור חוץ בהודו בתחום מערכות המידע?