עבודת סיכום בתורת התיווך- ציון גבוה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2016
מספר מילים 1459
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

הקדמה "תינוקות ופעוטות לומדים בהתנסות ישירה עם סביבתם… ילדים זקוקים ללמידה בעזרת מבוגר שיתווך בינם לבין הסביבה" (פנינה ש. קליין, 2008) בעבודה זו אציג את חמשת עקרונות התיווך באמצעות תצפית על אינטראקציה בין מחנכת לילדים. התצפית נערכה במעון יום ויצו בבאר שבע בכיתת תינוקות (3-18 חודשים) במסגרת העבודה המעשית. הגננת המובילה בכיתה היא רבקה.
בחרתי להשתמש בתצפית כיוון שלדעתי זו הדרך לראות את מימוש חמשת עקרונות התיווך בפועל בגן ע"י גננת ובאמצעות התצפית ניתן ללמוד כיצד ילדים מגיבים לתיווך, האם הגננת משתמשת בכל העקרונות בהכרח, וכמובן אוכל ללמוד כיצד להשתמש בתיווך אל מול הילדים כגננת עתידית.
ביבליוגרפיה ·         גבעון, ד. ועצמון, ד.
(2009(תיווך איכותי: מהתופעה אל החקר. עלון דע-גן, 2, 30-39.  ·         האס, מ. (תשמ"ט).
פעוטים לומדים על-ידי פעילות מלווה בתיווך. המכון להוראת המדעים ולשיפור דרכי ההוראה: אורנים. ·         טל, ק., בכר, א., ויסבורט, ד., סנדרוביץ, ר. ושמר, א. (2001). הדרכה כתיווך לקראת  אוטונומיה. הוצאת מופ"ת.
(פרק  2 תאוריות למידה המתמקדות באיכות אינטראקציה מדריך-מודרך).
·         מונט, צ. וכרמון, ש. (2006). למידה מתווכת: התיווך ככלי בעבודת המטפלת בגיל הרך.
מאה: היחידה לפיתוח פדגוגי-טכנולוגי: רמת אביב.
·         קליין, פ. (2007). מאפייני האינטראקציה החינוכית תיווכית והשפעותיהם על ילדים בגיל הרך.   בתוך פ. קליין וי. יבלון (עורכים), ממחקר לעשייה בחינוך לגיל הרך (עמ' 89-112). ירושלים: האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים, הוועדה לבחינת דרכי החינוך לגיל הרך. ·         דיין, י. (2002). השאלה כמרכיב ביחסי הגומלין בין מחנך למתחנך, בתוך:פ. ש. קליין וד.
גבעון (עורכות) שפה למידה ואוריינות ביל הרך (עמ' 222-231). תל-אביב: הוצאת רמות-אוניברסיטת תל-אביב.
·         קוזמינסקי, ל. (2002). למידה אסטרטגית של מילים חדשות בהקשר סיפורי. בתוך: פ.ש. קליין וד.
גבעון (עורכות) שפה למידה ואוריינות בגיל הרך (עמ' 185-205). תל-אביב:
הוצאת רמות-אוניברסיטת תל-אביב.