אנורקסיה והפרעות אכילה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 2061
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

נושא העבודה: הפרעות אכילה בדגש על אנורקסיה נרווזה הגדרה: אנורקסיה נרווזה (icd-10 version: 2016) הפרעה שמתבטאת באיבוד משקל רב ומתמשך  בקרב המטופל.
ההפרעה מאובחנת לרוב בקרב מתבגרות ונשים צעירות, מתבגרים וגברים צעירים עשויים גם הם לסבול מהפרעה זאת כמו גם ילדים וילדות לפני גיל ההתבגרות ונשים מבוגרות יותר.
ההפרעה מתקשרת עם אבחנה פסיכופתולוגית כאשר תפישת הגוף של המטופל מעוותת, אחוזי השומן בגוף נתפסים כאויב של המטופל. המטופל מבטא תחושות אלו בחוסר אכילה ובמראה צנום.
קיימות בדרך כלל תסמונות של תת תזונה שמשפיעות על חילוף החומרים והפרשת ההורמונים בגוף, כמו גם על התפקוד הנורמאלי של הגוף.
הסימפטומים למחלה כוללים הרעבה עצמית מבחירה, פעילות גופנית מוגברת, הקאות ושלשולים ושימוש בחומרים מדכאים תיאבון.
תיאור מקרה:
התאומות מריה וקייטי קמפבל היו ילדות רגילות.
כאשר היו בנות 11 שמעו את הוריהן מדברים על כך שהן מתחילות את תהליך ההתבגרות והגוף מתפתח ומשתנה בהתאם, התאומות מציינות ששיחה זו לה נחשפו במקרה היוותה את הגורם הראשון בשרשרת שלאחר מכן תהפוך להפרעת אכילה.
החל מהיחשפותך לשיחה התאומות החליטו ביחד שהן לא רוצות לעלות במשקל וביצעו כל פעולה אפשרית מבחינתם על מנת להילחם בדרכו הטבעית של הגוף, התאומות אכלו אך ורק מה שנאלצו על מנת לשרוד ברמה המינימלית ביותר, הן התחילו לבצע פעילות ספורטיבית מוגברת על מנת לשרוף קלוריות ולרדת במשקל, בראיון איתן הן מספרות שהיו יושבות לשולחן האוכל עם הוריהם ואחת הייתה מסיחה את דעתם של ההורים והשנייה מחביאה את האוכל בשרוולי חולצתה.
ההתעסקות האוכל ובמראה הגוף נהייתה קיצונית והתאומות ניהלו אורח חיים נוקשה בכל הקשור לאכילה וספירת קלוריות, במהלך השבוע הן היו מתנזרות מאכילה ומרשות לעצמן לאכול רק 400 קלוריות ביום, ובסוף השבוע במשך יום אחד היו משחררות את הרסן ומרשות לעצמן לאכול כל מה שרצו ללא מגבלה.
המחלה לא השפיעה על תפקוד התאומות בבית הספר והן היו תלמידות מצטיינות, בבית שררה אווירה של מצוינות והתאומות חשו שהן צריכות לעמוד בסטנדרטים גבוהים שהציבו הוריהן, אמם הייתה רזה מאד ובעברה סבלה גם היא מאנורקסיה והפרעות אכילה, אביהם היה תלמיד מצטיין באוניברסיטת אוקספורד והתאומות הרגישו שהן צריכות לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של המשפחה.
למרות המחלה שתי התאומות התקבלו ללימודי רפואה ובשנת 2009 הוסמכו שתיהן לרופאות.
–  "איבדתי הכל בגלל המחלה" – אומרת קייטי – "איבדתי את החיים שלי, את הבית שלי, את-