תקשורת טכנולוגיה חברה תרבות - עם הערות מנחה

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח
ציון 96
שנת הגשה 2015
מספר מילים 1396

תקציר העבודה

תקשורת : טכנולוגיה, חברה, תרבות חלק א שאלה 2- א- רהיטות טכנולוגית משמעותה שימוש בטכנולוגיה מסוימת, כאשר למשתמש שליטה גבוהה באותה טכנולוגיה (מעבר לרמה הבסיסית) והוא מצליח לבטא את עצמו וליצור בעזרתה תוכן משמעותי לו או לחברה.                                                                                                                         במעבר מחברה פוסט תעשייתית לחברה תעשייתית החברה משתנה והופכת להיות מחברה שמתבססת על כלכלה של ייצור תעשייתי ויצירת הון, לחברה של כלכלת שירותים ומידע. הידע והידע התיאורטי –
חלק ב שאלה 3- א-
1 . חברת מידע- חברה שהארגון החברתי, כלכלי, תרבותי שלה, מבוססים על מידע. בניגוד לתקופות קודמות שהתאפיינו בייצור תעשייתי, מסורת, הון וכדומה. בבסיס יצירת חברת המידע ישנם שני תהליכים מרכזים- גלובליזציה (האחדה) ודה-מאסיפיקציה (קיטוע) .
מספר היבטים להגדרה- היבט טכנולוגי-התפתחות טכנולוגית מואצת, לצד יכולת העברת המידע, הפצתו, אחסונו.                היבט כלכלי- פעילות כלכלית שמתרחשת בחברת המידע, למעשה כיצד המידע הופך לתעשייה, כיצד מייצרים הון ממידע.                                                                                                                 היבט תעסוקתי- התעסוקה נתונה לתנודות, ניתן לעבור ממקום למקום ולעבוד מכל מקום.
עובדים רבים עוסקים במידע, מתמחים במידע, השכלה גבוהה- אילו האליטות החדשות.  בנוסף ישנו מעבר לסקטור –
שאלה 4- מאמר- עידן הנוכחות ממרחק: כפר גלובלי או "משכנות עוני תקשורתיים"  מאת יעקב בעל-שם ודב שנער 1998
המאמר מציג את הגישה האוטופית אל מול הגישה הדיסטופית והוא מורכב מדיאלוג בין שני הכותבים, שמבטא את הסוגיה המרכזית במאמר- הכותב הראשון הוא המאמין הנלהב, בעל-שם, חסיד הדטרמיניזם הטכנולוגי, שמאמין בכוחה של הטכנולוגיה לשנות את החברה לטוב ולרע והוא רואה אותה כחיובית.  השני הוא 'פרקליט השטן', שנער הסוציולוג, הוא הכותב הביקורתי, שמטיל ספק באינטרנט ובהשפעות הטכנולוגיה. הוא טוען, שהאינטרנט תלוי בגורמים חברתיים וביכולתו לגרום יותר נזק מתועלת.
החלק הראשון של המאמר עוסק 'בנוכחות ממרחק' – פעולות שמבוצעות מרחוק באמצעות שימוש בטלקומוניקציה- עבודה- במאמר דנים שני הכותבים באפשרויות התעסוקה של נותני השירות ובאפשרות של –
חלק ג שאלה 6- ב.
קפיטליזם פוסט-פורדיסטי + שאלה 7- ג. ייצור לתצרוכת עצמית + שאלה 8- ב.אינדיבידואליסטית-