תקשורת ודעת קהל עם הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 95
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1433

תקציר העבודה

ממ"ן 13- תקשורת ודעת קהל שאלה 1
א. ארבע המערכות העיקריות אשר לוקחות חלק בתהליכים של דעת קהל- ·         מערכת החזקת הדעות-הציבור/הקהל- קהלים שונים בקרב הציבור, הקהל הקשוב, הפעיל, הקהל הסביל, מיעוטים (אתניים,תרבותיים..) וכו'.
·         מערכת הייצוג- מורכבת גם ממבנים שונים- חברי הפרלמנט, פעילים במפלגות, ארגונים פוליטיים, קבוצות לחץ, עמותות, התאגדויות וכו'..
·         מערכת התקשורת- תקשורת ההמונים- אמצעי שידור כגון רדיו וטלוויזיה, אמצעי הדפוס-עיתונים, אמצעי תקשורת אחרים כגון אינטרנט או פקס, אמצעים בין אישיים.
·         מערכת קבלת ההחלטות- ראש הממשלה, שרים או פקידים בכירים. ארבעת הדפוסים המרכזיים להתהוות דעת הקהל- ·         הקהל כיוזם התהליך- הקהל הפעיל משתמש במערכת התקשורת בכדי לעורר עניין ולהסב תשומת של מערכת הייצוג לנושא מסוים, כשהמטרה הסופית היא להשפיע על מקבלי ההחלטות.
·         אמצעי התקשורת כיוזמי התהליך- אמצעי התקשורת מעלים נושא מסוים על סדר היום (ואחריהם אמצעי תקשורת נוספים יעסקו באותו הנושא). תשומת הלב של הקהל מוסבת לאותו עניין ומתפתח שיח בין אישי ותהודה ציבורית. העלאת הנושא לסדר היום הציבורי והתעניינות הקהל, מניעה את מערכת הייצוג לחקור ולפעול ואת מערכת קבלת ההחלטות לטפל בנושא או להגיב עליו.