מה ההשפעה של פעילות הפיוניות על עמידות העצים בפני עקת יובש ?

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2016
מספר מילים 5180
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית בנושאי הסתגלות והתאמה לעקות סביבה בצמחים מה ההשפעה של פעילות הפיוניות על עמידות העצים בפני עקת יובש ?
תוכן:
פרק 1:   שינויים באקלים ויערות.  
1 .1  סקירה כללית על תמותת יערות בעקבות יובש                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         פרק 2:   השפעת של עקת יובש על יערות: סיבות, היקפים והשלכות.                            
2 .1  תגובות פיזיולוגיות לחום ויובש.
פרק 3:  תגובות פיוניות לעקת יובש.             
3 .1   שליטה על וויסות מים ע"י פיוניות.           
3 .2  התאמת מבנה, רגישות וצפיפות פיוניות לתנאי יובש.
3.3  תפקיד של חומצה אבציסית בהישרדות של צמחים בתנאי יובש.
פרק 4: מסקנות     פרק 1:   שינויים באקלים ויערות היערות בעולם משפיעות על אקלים בדרך פיזי, כימי, תהליכים ביולוגיים שמשפיעים מצדם על אנרגיה פלנטרית, המחזור ההידרולוגי, והרכב אטמוספרי. המרכבים האלה ואינטראקציות יער-אטמוספרה יכולים לייצב או להגביר שינוי האקלים אנתרופוגני. חידושי יערות וייעור טרופי, ממוזג, וצפוני יכולים להחליש ההתחממות הגלובלית באמצעות קיבוע פחמן (Bonan, 2008).
האקלים של כדור הארץ עובר שינויים משמעותיים שנגרמים ע"י בנאי אדם, עם טמפרטורה הגלובלית ממוצעת עכשיו מחוץ לטווח ההיסטורי של לפחות 1300 שנים אחרונות. שינויים באופן ניכר בדפוסי האקלים צפויים להיות בעשורים הבאים באזורים רבים, כוללים עליית בטמפרטורות ודפוסים שונים של משקעים המניעים את זמינות מים לצמחים.
1.1  סקירה כללית על תמותת יערות בעקבות יובש וחום      תמותת עץ מערבת גורמים רבים, אינטראקציות בין הגורמים, החל מבצורת למזיקים ומחלות, בדרך כלל עושה את הסיבה היחידה לא מציאותית. גורמי לחץ אביוטי, לעומת זאת, בדרך כלל בסיס לבעיות בריאות היער, עם לחצי האקלים יכול להיות גורם עיקרי הגורם להתפרצות חרקים והתפשטות המחלות (Allen).
האקלים המושפע מעקת של מים עלול לגרום במישרין לתמותת עץ בגלל אפקטים אקוטיים לטווח קצר כגון הפרעה בלתי הפיכה של עמודות מים בתוך גבעולים ועלים .  מינים של עצים יכולים להיות שונים משמעותי בהתנגדותם ופגיעותם לקוויטציה, מפתח של התנגדות לבצורת. כאשר עצים בתנאי עקת מים, הם מקטינים את הסיכון של קוויטציה באמצעות סגירת הפיוניות, אשר מפחית את אובדן מים והמתח בתוך העצה. סגירת הפיוניות בתורה משלמת מחיר, לעומת זאת, כי מונעת דיפוזיה CO2 לתוך עלה, ובכך מפחיתה את פוטוסינתזה. עקת מים כרוני לאורך תקופות ארוכות יחליש ובסופו של דבר יהרוג עצים, במישרין באמצעות הרעבת פחמן או בעקיפין דרך ההתקפות של מזיקים.
להלן כמה דוגמאות של תמותת  יער שנגרמו על ידי עקת מים ועומס חום מאז 1970, בהתבסס על סקירה של יותר מ -120 דוגמאות מתועדות (Allen et al., 2010):