ניהול הפרסום - פרה סמינריון - בדוק+ הערות מנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2015
מספר מילים 2530
מספר מקורות 9

תקציר העבודה

פרה סמינריון קורס ניהול הפרסום פרסום אינטראקטיבי באינטרנט והשפעתו על זכירת התוכן הפרסומיV מגיש: איתמר בן ברוך מנחה: כרמית גינות איתמר ניכרת השקעה בכתיבת העבודה השכלת לשלב מידע בין המאמרים השונים שם לב להערותי והארותי בגוף העבודה בהצלחה בהמשך כרמית ציון: 87
תוכן עניינים מבוא -..
3
שאלת המחקר –4
השערת המחקר, שיטות וגישת מחקר -.4
שינויים בהרגלי הצריכה לאור התפתחות האינטרנט .5-6
השוואה בין הפרסום באינטרנט לטלוויזיה 6-7
הקשר בין אינטראקטיביות לזכירת התוכן הפרסומי 7-8
סיכום -9-10 ביבליוגרפיה –11
הערה לגבי בניית ראשי הפרקים – אין צורך להשוות את האינטרנט למדיה אחרת בעבודה בהיקף כזה קטן. מומלץ להתמקד במדיה עצמה ולבחון פרמטרים הקשורים לשאלת המחקר – למשל לבדוק השפעה שונה בקרב קהלי יעד שונים או מוצרים שונים וכדומה מבוא
1.734 מיליון ישראלים גולשים כל יום באינטרנט, מיליארד אנשים השתמשו באינטרנט במהלך 2009, גידול של 18% לעומת 2008. 234 מיליון אתרי אינטרנט הוקמו מאז עלה לאוויר אתר ה-WWW הראשון, 47 מיליון מתוכם נוספו במהלך השנה האחרונה. יש היום לא פחות מ- 126 מיליון בלוגים פעילים ויותר מ- 500 מיליון בני אדם מחזיקים חשבון פייסבוק פעיל. בכל יום נשלחות 247 מיליארד הודעות דואר אלקטרוני .  האינטרנט הינו כלי רב עוצמה ותופס נתח גדול מחיי היום, על פי דו"ח חברת הייעוץ האסטרטגי TASC ומהערכות וואלה בסיום שנת 2009,  נתח הפרסום באינטרנט מהווה כ-21% מעוגת הפרסום השנתית בישראל, נתון שמגלם בתוכו כ-910 מיליון שקל (ברוטו). נתוני הפרסום בבאנרים ובווידיאו באתרי האינטרנט, כמו גם בפרסום במנועי חיפוש בישראל, מחזקים את מה שניכר היטב בחלוקת עוגת הפרסום: היקף הפרסום באינטרנט גדל, וכל עשרת המפרסמים הגדולים בארץ הגדילו את היקפי הפרסום שלהם באינטרנט בשיעורים דו-ספרתיים .  V השינוי בהרגלי הצפייה במדיה, בפרט בקרב בני הנוער אבל גם בקרב מבוגרים, העביר את המיקוד מהטלוויזיה לאינטרנט ומשפיע על הרגלי הצריכה ועל האופן שבו הקהל מתחבר למותג. הפרסומאים יוצרים מסרים ייחודים לפלטפורמה האינטרנטית – מסרים שמעוררים שיחה ומערבים את הצרכנים בפעילות. היתרון – גישה יותר טובה לקהלים והעצמת החיבור בין הצרכן לבין המותג.
המידע הנ"ל מעיד על הערך המוסף הגבוה של המחקר בכדי לאמוד את יעילות הפרסום הספציפי ועל בסיס זה התקבלה התובנה שכצעד מקדים לכך רצוי לבחון באמצעות מחקר מעשי את יעילות הפרסום ככלי שיווקי. בעקבות זאת ,בעבודה הסמינר הנוכחית יושם מחקר השוק על בסיס הנושא" מדידת יעילות הפרסום". מעבר לכך , מוצג מידע המבוסס הן על דעות אישיות והן על מחקרים של אנשי מקצוע וזאת כאשר המשתנה התלוי הרלוונטי הנו: " אפקטיביות הפרסום " והמשתנה הבלתי תלוי הרלוונטי הנו: " זכירת התוכן הפרסומי".המשתנה הבלתי תלוי – פרסום אינטראקטיבי באינטרנט משתנה תלוי – זכירת המסר שאלת המחקר השאלה העולה בעקבות כל זאת היא האם פרסום אינטראקטיבי באינטרנט משפיע על זכירת התוכן הפרסומי?V האם אינטראקטיביות תגרום לצרכן להיות יותר מעורב במותג או אולי בכלל תיחשב כהטרדה ותגרום להתעלמות מהפרסומת. האם יש הבדל בתגובה בעקבות משתני צרכנים (גיל, מין וכד').
על מנת לבדוק שאלה זאת אסקור קודם כל את מדיית האינטרנט ודרכי הפרסום בה, לאחר מכן אציג את מודל ההשטחות ויכולתו לשמש ככלי למדידת יעילות הפרסומת צריך להתמקד רק בהיבט הזכירה כי זו שאלת המחקר!!!  ובסופו של דבר אנסה לראות כיצד משתנה האינטראקטיביות משפיע על תגובת הצרכן כלפי הפרסומת והמוצר.
ראה הערתי בתחילת העבודה לגבי ראשי הפרקים השערת המחקר, שיטות וגישת מחקר השערת המחקר ההשערה הינה שהצרכן יגיב בצורה חיובית יותר ככל שפרסומת תהיה אינטראקטיבית יותר הן מבחינת אהדה והן מבחינת כוונות קנייה. מאחר ושאלת המחקר מתייחסת לזכירה אז גם השערת המחקר צריכה להתייחס לאותם משתנים ולא למשתנים אחרים לחלוטין!!! שיטת וגישת המחקר שיטת המחקר בנושא היא סקירה וניתוח של ספרות מחקר קיימת. קראתי חומר רב בנושא אולם בעבודתי התבססתי על מספר מצומצם של מאמרים שנתן מענה לבעיה ולשאלות המחקר אותן ביקשתי לבדוק. סקירת הספרות תאפשר את להבין היסודות התיאורטיים שעליהם ביססתי את רציונל המחקר. סקירת המחקרים נועדה לקשר בין הידע הקיים בנושא הנחקר לבין  שאלה אותה אני מבקש לבדוק. כאן יש לפרט את הפרמטרים שיבחנו לאורך גוף העבודה