עבודה ביסודות השיווק על חברת UNDER ARMOUR

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 93
שנת הגשה 2016
מספר מילים 697

תקציר העבודה

שם המגישות:
טל דנון ת"ז: 311343644
שני פיטי ת"ז: 205560386
שאלה מס' 1
ניתוח תיק העסקים של חברת UNDER ARMOUR בארץ בהתייחס למותג על פי מודל BCG: חברת UNDER ARMOUR הינה חברה אמריקאית העוסקת בשיווק בגדים ומוצרי ספורט. קבוצת גרונדמן קיבלה את הזכיינות למותג בארץ והתחילה לשווקו בשוק הישראלי. ענף אופנת הספורט בארץ נמצא בעלייה מתמדת בביקושים ובמכירות. הזכיין כלומר קבוצת גרונדמן נמצאים כעת בשלב תכנון הצעדים שינקטו בשיווק מוצרי החברה בארץ תוך בדיקה של כדאיות נוכח התחרות הכבדה בענף. לחברת UNDER ARMOUR נתח שוק קטן יחסי בארץ וקצב צמיחת השוק בענף אופנת הספורט מהיר בדומה לשאר העולם, מצב זה מאפיין את משבצת "סימן השאלה" במודל BCG, כלומר האם UNDER ARMOUR  תצליח לשרוד בשוק הישראלי מול המתחרים החזקים בשוק ולהפוך ליחידה רווחית השולטת בשוק המתפתח – משבצת "כוכב". קצב צמיחת השוק בענף אופנת הספורט מהיר: בשנים האחרונות ענף אופנת הספורט נמצא בעלייה מתמדת בביקושים למוצרי ספורט איכותיים המותאמים לענף ספורט מסוים. בשני העשורים האחרונים חלה עלייה במודעות לפעילות גופנית הנובעת בעיקר מהרצון לשפר את איכות החיים. העלייה במודעות הביאה לגידול תרבות הפנאי ובנוסף לפיתוח מקצועות ספורט אתגריים. עלייה זו הביאה לפיתוח של תחום הלבוש בענף הספורט.
בנוסף, חלה עלייה בערוצי הספורט וכתוצאה מכך ניתן לראות גידול בהשתתפות האוכלוסייה בתחומי הספורט השונים. מקורות העלייה בביקוש מצד הצרכנים עבור מוצרי ספורט איכותיים נובע גם כתוצאה מהתבססות מעמד הביניים ושינוי בהרגלי הצריכה. כל אלה הובילו לצמיחה מהירה של שוק ענף הספורט בארץ.
נתח שוק קטן יחסי: חברת UNDER ARMOUR באמצעות הזכיינית גרונדמן נמצאת כרגע בתחילת דרכה בארץ, אינה[M1]  מוכרת לקהל הלקוחות בשוק הישראלי ומכאן שנתח השוק שלה בארץ קטן מאוד יחסית לחברות המתחרות כגון: Nike שהיא אחד המותגים החזקים ביותר בעולם שממשיכה לצמוח ועל פי כל הנתונים הצמיחה שלה תעלה בשנים הבאות, חברת אדידס וריבוק שהתאחדו ומהוות איום על חברת Nike ובמיוחד על חברת UNDER ARMOUR שעדיין לא מוכרת לשוק הישראלי. בהחלט צריך להתייחס למהלכי הפירמה – העלאת מודעות ללא קשר לשאלה 2
 +5
שאלה מס' 2
על פי מודל אנסוף וניתוח תיק העסקים, חברת UNDER ARMOUR בארץ צריכה לפעול על פי אסטרטגיות הבאות:
1 .      אסטרטגיית העמקת השוק – חברת UNDER ARMOUR נכנסה לאחרונה לשוק הישראלי, והיא תופסת בו כעת נתח שוק קטן יחסית. על כן, עיקר המאמצים של ציון חדש 93
 [M1]חסר- מה על הפירמה לעשות? היא צריכה לבצע פעילות להגדלת המודעות על מנת לחזק את מעמדה בארץ ולהגדיל את נתח השוק -10