מערכות בקרה והערכה - חברת אסם

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2015
מספר מילים 3229

תקציר העבודה

מטלה קבוצתית – מערכות בקרה והערכה.
סמסטר פברואר 2015.

1 .     בחירת ארגון –(15%) בחר ארגון, המוכר לך, הצג :את פעילות הארגון, את המבנה הארגוני שלו ותאר מעגל בקרה רלוונטי לארגון.

2 .     פריטים מבוקרים ועיתוי הבקרה –(35%) א.    הצע לארגון 4 פריטים מבוקרים, מקבוצות שונות. (לפחות פריט אחד מכל קבוצת פריטים מבוקרים). הסבר כיצד יבוקר כל פריט בארגון הזה.
ב.      לגבי כל פריט קבע את רמת הבקרה ואת עיתוי הבקרה והסבר.
ג.       לגבי כל פריט הצג 2
מדדים אפשריים והסבר את אופן המדידה שלהם ואופן יישומם בארגון.

3 .     מיסוד הבקרה – (50%) א.    הצג את מעמד  הבקרה בארגון. התייחס לנושאים הבאים: חובת הבקרה, ריכוז וביזור הבקרה, סמכויות הבקרה ויחסי הגומלין עם פונקציות אחרות בארגון הזה..
ב.      הצע לארגון תהליך בקרה.
התייחס לנושאים: תכנון הבקרה, דיווח ממצאי הבקרה ומעקב אחר ממצאי הבקרה.
ג.       התייחס למוסדות בקרת חוץ הרלוונטיים לארגון, הסבר כיצד פועל כל אחד מהם בהקשר של הארגון הספציפי והפרד בין מוסדות בקרת חוץ שכיחים לבין בלתי שכיחים.
ד.      הצג את הגורמים הקובעים ברמת מיסוד הבקרה בארגון שבחרת – התייחס לנושאים הבאים: גודל ומבנה הארגון, מעמד הארגון (בעלות, מונופול, אינטרס של הכלל), אופי התפעול (מורכבות וסיכונים), תפקוד העובדים (מיומנות, מניעים, תמריצים) ועלות הבקרה.
סמסטר פברואר 2015
1 . חברת "אסם" הינה חברת מזון בישראל הנוסדה בשנת 1942 על ידי שבע משפחות ובשנות ה-90 נרשמה כחברה ציבורית בתל אביב. כיום רק אחת מהמשפחות נותרה בעלת החזקות משמעותיות בחברה – משפחת פרופר, אשר לה כ-2% מהון המניות. מאז ועד היום אסם סללה את דרכה בתחום המזון ומדורגת כקבוצת המזון השלישית בגודלה בישראל (לאחר תנובה ושטראוס) המעסיקה כחמשת אלפים עובדים. משנת 1995 ועד היום חברת נסטלה רכשה בהדרגה כ- 58.8% מהון המניות של חברה אסם.             פעילות הארגון ·         "אסם" משווקת לצרכניה מגוון מוצרים מתחום המזון, כגון: קולינרי, חטיפים ודגני בוקר, מאפה ומשקאות, מזון מוכן, מזון לתינוקות ועוד. ·         פעילות בינלאומית – קבוצת אסם החלה את פעילותה הבינלאומית בשוק הכשר והתרחבה בשנים האחרונות לפעילות בקטגוריות הצומחות בעולם התזונה והקימה את החטיבה הבינלאומית – המשווקת מוצרי מזון, כגון: תחליפי בשר, חומוס, ללא גלוטן, לארצות חו"ל (אירופה, ארצות הברית, הולנד ועוד). ·         הוקמה חטיבה עסקית חדשה שמטפלת בעסקים חדשים וחדשנות וזאת במטרה ליצור מיקוד ניהולי בפעילויות החדשות אשר בשלביהן הראשונים מצריכות תשומת לב ניהולית.
·         פילוח הכנסות ורווחיות מוצרים – החברה מסווגת את הרווחיות של כל קטגוריית מוצר נפרדת ולא מסכמת את הרווח וההפסד ביחד, וזאת במטרה להבחין איזה קטגוריות מוצר לא יעילות מבחינת רווח ואיזה כן.