דוח מעבדה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2017
מספר מילים 2985
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

מטלת מנחה (ממ"ן) 17
דוח מעבדה חלק א – ניסויי המעבדה הביתית ניסוי 1
תיאור תוצאות הניסוי:
בצלחת שנשארה סגורה לא גדלו חיידקים בצלחת המאונכת גדלו כמה מושבות של חיידקים, אם כי לא רבות בכלל יחסית ל- בצלחת TSA שהונחה במאוזן גדלו מושבות חיידקים רבות ומגוונות.
בצלחת בתוספת נתרן כלורי ניתן להבחין רק בסוג מושבה אחד, שלא נצפה בצלחות האחרות.
א. הסבר לתוצאות: בצלחת הסגורה לא גדלו חיידקים כיון שהיא לא היתה פתוחה לאורי בו יש חיידקים ונבגים רבים. לעומת זאת בצלחת TSA המאוזנת לעומת המאונכת יש הרבה יותר חיידקים כי כוח המשיכה גרם לחיידקים רבים יותר לנחות על המצע (לעומת תנועה רוחבית באויר שהיא מועטה יותר) בצלחת בתוספת המלח יש מליחות גבוהה שרוב חיידקים לא שורדים בה, נראה שבאויר החדר שלי הסתובב לו חיידק/נבג הלופילי שנחת על המצע ובזכות ריכוז המלחים שבו, הוא היה מסודל להתרבות במצע הזה.
ב יש מושבות בעלות צבע, השערתי היא שאלו הם קרוטנואידים נוגדי חמצון, ניתן לבדוק זאת ע"י בידוד החיידקים וגידולם בסביבות חמצניות כמו בארלנמייר עם מי חמצן ולבדוק גידול. (יש לבדוק בכמה שיטות כי כמובן ישנם גורמים אחרים שמאפשרים גידול עם חמצן) לא הבנתי את ההצעה. ג יש מושבת חיידקים שסביבה יש עיגול קטן ללא מושבות, נראה כי החיידקים במושבה זו מפרישים אנטיביוט כלשהו לסביבה ומונעים גידול של חיידקים ברדיוס הקרוב. ניסוי 2
א תוצאות הניסוי:
 בצלחת TSA:
בצד שפני השטיפה גדלו מושבות רבות בגווני הצהוב בעיקר, וגם לבן. בצד שאחרי השטיפה גדלו סוגי מושבות שונים – לבנות בעיקר וגם צהובות, יש ריריות ויש שטוחות.
בצלחת אגר המכילה מצע מזון ודם:
מאצבע: גדלו מושבות חיידקים רבות ומגוונות, ניתן להבחין במושבות דומות לניסוי הקודם, (מהאצבע).
מהשיניים גדלו מושבות רבות לבנות ומעט נוספות סוים שונים מהגרון גדלו מושבות בהירות מגוונות מהאוזן גדלו מעט מושבות לבנות וצהובות.
ב כן, המצע התבהר מעט, כיון שחידקים מסוימים עושים המוליזה – תמס לתאי הדם האדומים שמקנים צבע כהה למצע.
ג מספר המושבות שהתפתחו הוא פחות או יותר דומה, אם כי ניתן לראות בבירור שהמושבות הן של חיידקים שונים – לפי צורה וצבע המושבות. הסיבה לכך היא שלפני הרחצה זרענו חיידקים "אורחים" שהתיישבו על היד מנגיעה בסביבה ומהאויר, ואילו לאחר הרחצה זרענו חידקים שעל העור דרך קבע – מיקרוביוטה.
ד תנאים מגבילי גידול של חיידקים על פני העור: מקרוביוטה הקבועה- תחרות. תנאי יובש, Ph נמוך.
ניסוי 3
א ניתן להבחין בכ8 סוגי מושבות שונים, כאשר באזור תחילת הזריע ההמושבות צפופות מאוד ובסוף יש בודדות. ישנה פטריה שהשתלטה במהירות על הצלחת, יש מושבות צהובות עגולות ומבריקות, יש מושבות לבנות גבשושיות עם גבולות לא ברורים, יש מושבה שנראית כמו פצצה עם מרכז כהה ושוליים בהירים מטושטשים, יש מושבות עם עיגול לבן חזק במרכז הצלחת, יש מושבות שטוחות בצבע חום בהיר, יש מושבות בצבע לבן שקוף חסרות סימטריה ועוד שקשה לתאר כי הן מקובצות יחד, וגם מכוסות מתחת לפטריה. –