תולדות האומנות מבוא כללי כולל הערות מנחה מפורטות ביותר.

תקציר העבודה

ממ"ן 13 תולדות האומנות מבוא כללי
1 )      א. רשימת מצאי ביצירה "נולי מה טנגרה":
–          שמונה דמויות ביצירה, ארבעה מהן בקדמת היצירה וארבעה מאחור –          כלי עבודה בעל מוט ארוך מחומר אורגני עם ראש מתכת –          כלי קיבול –          סביבת התרחשות בחלל פתוח –          מספר מבני מגורים מאבן –          בד כחול שעוטף גוף –          בד לבן שעוטף גוף –          צמחים קטנים קרובים לצופה ומספר צמחים גדולים יותר אך רחוקים מהצופה ב. שתי דמויות ראשיות במרכז היצירה, השמאלית ביותר בעלת ראש נוטה כלפי מטה וימינה בצורה של שלושת רבעי כאשר רואים את הלחי הימנית מופנית לצד ימין של היצירה, על ראשו שיער ארוך וכתום והוא בעל שיער פנים, עמידתו זקופה, רגלו השמאלית ישרה ואילו הימנית מושטת לאחור בזוית של O120, ידו הימני מושטת גם היא לאחור בזוית של O90 מהגוף ויד שמאל קרובה יותר לצופה והיא מקופלת כך שחלקה העליון נמצא בזוית של פחות מO45 מהגוף. הבעת פנים רגועה, שליווה, אנחנו יודעים זאת מכיוון שאין בפניו כל קמט שיכול להביע כעס או אי שלווה. הדמות עטופה בבד לבן מתנופף המצניע איברים בגופו הבנוי של הדמות, אין לרגליו כיסוי.
הדמות מצד ימין של היצירה נמצאת בתנועת כריעת ברך, ראשה נישא מעלה לכיוון הצד השמאלי ומתואר בצורת פרופיל, רואים רק את לחי שמאל. ידיו פרושות לצדדים, יד ימין קרובה לצופה ויד שמאל רחוקה, הגוף נמצא בהטייה של בערך O45 מהקרקע, רגיל ימין קרובה לצופה וברורה מאוד, נמצאת בזוית של O90 ורגל שמאל נמצאת מאחור וכמעט לא ניראת. אין לדמות כיסוי לכפות הרגליים, רגליה עטופות בד ירוק, פלג גופה העליון עטוף בד כחול ועל צווארה תלוי בד אדום מתנופף. הבעת פניה של הדמות כאילו בציפייה וכמיהה לדבר מה, מתחננת, גבותיה וסנטרה מתוחים כלפי מעלה, לראשה שיער כתום ופניה חלקות ללא שיער פנים.
בחלק הכי ימיני של היצירה ממוקמות שתי דמויות שנמצאות קצת יותר מאחור, הדמות השמאלית יותר רוכנת לכיוון שמאל, פניה בצורת שלושת רבעי ואנו רואים את לחי ימין ומבטה מיושר לצד שמאל. לראשה שיער חום אסוף, רואים רק את כפות הידיים, מבט פניה מביעות סקרנות, מבט עמוק ואפשר להבין בזה לפי העיניים הפתוחות לרווחה. הדמות הימנית יותר חתוכה מעט, ניראה כאילו מנסה להסתתר או לברוח, מבטה פונה לצד שמאל של יצירה בצורת שלושת רבעי, רואים את לחי ימין, גופה פונה לצד ימין והצופה רואה רק את ידה השמאלית שממוקמת בזוית של בערך O45 מהכתף, היא עטופה בבד אדום, הבעת פניה מהופנטות, מבט קפוא לצד שמאל, השפתיים טיפה פתוחות אבל לא מביעות דבר.
ג. יחסים בין הדמויות:
ביצירה אין כלל מגע בין הדמויות. הדמות הראשית מצד שמאל של היצירה, ידה הימנית אוחזת בכלי עבודה ארוך בעל מוט מעץ בעל ראש מתכת, גופה נוטה לאחור כאילו היא מתרחקת מהדמות מימינה, מבטה מופנה מטה אל הדמות הימנית. הדמות הימנית רוכנת לכיוון הדמות השמאלית, מבטה מופנה מעלה כאילו בתחינה להתקרב אליה, שתי הדמויות מאחור ניראות כאילו מפחדות להתקרב. השמאלית יותר מנסה לתקשר עם הימנית ומבטה מופנה אליה ואילו הדמות שמלפניה מבטה מיושר לכיוון הדמות שמאלית ביותר.
בצד הימני העליון של היצירה ישנן כמה דמויות שניראה שמנהלות שיח בניהן ואין להן קשר למתרחש בקדמת היצירה.