פרה סמינריון בניהול הפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 2216
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

ממן 11
מגיש איתי אלימלך ת"ז 032322216
90 איתי, כתבת עבודה מעניינת.
הארת את שאלת המחקר במגוון נקודות מבט רלבנטיות. עשית שימוש טוב במקורות. בנוגע לכללי הציטוט – בכל אזכור של כותבי המאמר יש לעשות זאת בשפת המקור.
בהצלחה בקורס ובהמשך, הדס ניהול הפרסום השפעת השימוש בהומור בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי המותג תוכן עניינים
מבוא פרק 1     –   הומור
1 .1   –  הגדרה
1 .2   –  סוגים של הומור
1 .3    –  היתרונות הקיימים בשימוש בהומור בפרסומות פרק 2 –   פרמטרים הבודקים קשר בין השימוש בהומור בפרסומות לעמדת   הצרכן כלפי המותג
2 .1 –     סוג המסר בפרסומות הומוריסטיות המשפיע על עמדת הצרכן.
2.2   –   מאפייני הצרכן המושפע מפרסומות הומוריסטיות דיון ומסקנות ביבליוגרפיה מבוא
בעידן המודרני כמות החשיפה לתוכן שיווקי הוא עצום , אנו כצרכנים נחשפים למידע שיווקי רב ומגוון אשר אין ביכולתנו לזכור ולעבד את כולו , בנוסף לכך כניסתה של המדיה האינטרקטיבית בשנים האחרונות ביחד עם המדיה המסורתית לצד ריבוי שחקנים בענף הפרסום יצר אתגר  לתאגידים לבדל את מוצריהם משאר המתחרים . תאגידים אלו משקיעים משאבים רבים בחדירה לתודעת הצרכנים ולהישאר לאורך זמן וכחלק מתמהיל השיווק  הם משתמשים במרכיבים יצירתיים בפרסומות להגדיל את מכירותיהן וליצור ערך מותג גבוה.
השימוש בהומור בפרסומות הינו מרכיב יצירתי חדש  לאו דווקא אשר תפס תאוצה בפרסומות בעשור האחרון . כיום ההומור הינו בשימוש נרחב בפרסום מוצר לצרכן בכל סוגי התקשורת ההמונית , משודרים, מודפסים ואינטרקטיבים .
אך האם נכון לומר כי שימוש בהומור בפרסומות אכן משיג את מטרותיו?
האם בעקבות "מבחן השוקה" נטשת את סוכן הביטוח שלך ועברת לתשעה מיליון  , או אולי די בכך שתפיסת הצרכן כלפי תשעה מיליון היא חיובית ובכל פעם שתצטרך לחדש ביטוח תפנה אליהם. אם כן מהי השפעת השימוש בהומור בפרסומות על עמדת הצרכן כלפי המותג.
ניתן לחלק את הפרסומות לשתי קבוצת , האחת פרסומות בהן המסר מועבר באמצעות הומור ופרסומות שאינן מכילות הומור ונבחן האם הפרסומות ההומוריסטיות גורמות לחשיבה חיובית , שלילית של הצרכן כלפי המותג המפורסם. או שאין השפעה להופעת הומור בפרסומות לעומת אי הופעת הומור על עמדת הצרכן. השערת המחקר בעבודה זו : שימוש בהומור בפרסומות משפיע באופן חיובי על עמדת הצרכן כלפי המותג.
הגדרת המשתנים? עבודה זו מסתמכת על סקירה ספרותית של מאמרים מדעיים מהשנים האחרונות המצביעים על השפעת השימוש בהומור על פרסומות , הופעת סטריאוטיפים בהומור , הומור מלווה באיום בפרסומות . על סמך מאמרים אלו נבחנו  בעבודה זו הפרמטרים הבאים : הומור , הופעתן של מאפיינים חיצוניים ופנימיים בפרסומות הומוריסטיות והשפעתן על עמדת הצרכן כלפי המותג.   פרק
1    – הומור
1 .1           הגדרה בכל אחד מאתנו קיימת ההבחנה הברורה בין הומור ללא הומור אך עצם הגדרתה היא מסובכת ואינה חד משמעית , ישנם מצבים הנתפסים כמצחיקים לאחד וכלא מצחיקים לאחר , לדוגמא , אדם שמחליק על בננה צופה מהצד יעבד את התמונה של אדם מחליק על קליפת בננה וימצא שזה מצחיק  , האחר הצופה מהצד ימצא שזה מלחיץ והרגש המתעורר אצלו הוא דאגה לזה שהחליק. ומה לגבי האדם שהחליק האם הוא ימצא את נפילתו כסיטואציה מצחיקה או לא. הומור לדורותיו מבוסס על תהליך קוגניטיבי בעל שני שלבים , האחד , הכרה או –