ניתוח דוחות כספיים רמי לוי

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח ,
שנת הגשה 2016
מספר מילים 4512

תקציר העבודה

מנהלים                                       תכן עניינים
פרק ראשון : הצגת החברה 4-6
 תיאור עיסוקי החברה 4
 מצבת העובדים ואופייה 4
    תמצית תוצאות עסקיות לאורך השנים האחרונות 5
    פרמטרים תפעוליים ראשיים 5
בעלי המניות והניהול 6
פרק שני : ניתוח הסביבה העסקית של החברה 6-12
הענף ותת הענף בהם החברה פועלת 6
תיאור הענף ומאפייניו 6-9
מאפייני החברה 10 ניתוח סיכונים 10 ניתוח SWOT 11-12
פרק שלישי : ניתוח הדוחות העסקיים של החברה 12-15
ניתוח דוח רווח והפסד 12-13
ניתוח המאזן 13-15
ניתוח תזרים מזומנים 15
נספחים 16-18
 תמצית כללי – רשת חנויות רמי לוי עוסקת בשיווק קמעונאי וסיטונאי בתחום המזון בישראל. החברה מפעילה רשת סופרמרקטים ומציעה מבחר רב של מוצרי ביגוד, הנעלה, מוצרי טואלטיקה וניקוי, מוצרי קוסמטיקה במחירים מוזלים.
החברה הוקמה והתאגדה בישראל ביום 1 בינואר 2006 כחברה פרטית ובחודש מאי 2007 הציעה החברה את מניותיה לציבור ובכך הפכה לחברה ציבורית. החל מחודש יולי
2 009 נכללת מניית החברה במדד תל-אביב 75/100 ובמדד תל-דיב. בעלי השליטה בחברה הינם מר רמי לוי וגברת עדינה לוי אשר מחזיקים כ-74% מהמניות בחברה. הקבוצה מונה היום כ-38 סניפים אותם מפעילה בעצמה (מתוכם 2
בזכיינות שמחזור המכירות שלהם אינו כלול בהכנסות החברה) ומעסיקה כ-5,000 עובדים. שוק הקמעונאות – שוק מוצרי הצריכה השוטפת מתחלק לשוק המאורגן (שופרסל, רמי לוי, סופר פארם וניו פארם) כמו כן, השוק הפרטי מתחלק לרשתות שיווק עצמאיות (חצי חינם, רמי לוי, יינות ביתן, אושר עד, ויקטורי וכו') ולמינימרקטים פרטיים מבורקדים.
שוק מוצרי הצריכה השוטפת בישראל צומח בקצב של כ-2%-3% ממוצע בשנה בעוד שהרשתות הגדולות מאבדות נתחי שוק בהדרגה לטובת הרשתות הקטנות יותר.
מפאת התחרות הרבה בתחום קמעונאות המזון, מאלצים את רשתות המזון הקמעונאיות לשווק את מוצריהן במחירים נמוכים על מנת להציע מחירי תחרות ובכך מביאים לשחיקה במחירי המוצרים ושחיקה ברווחיות הקבוצה.
ניתוח פיננסי – סך המכירות של החברה בשנת 2015 היו 3,982.35
מליון ש"ח לעומת מכירות של  3,410.382 מיליון ש"ח בשנת 2014, עליה של 16.77%. בשנת 2015
הרווח הגולמי הסתכם בסך של 836.995 מיליון ₪,לעומת 2014 עם 719,997 מיליון ₪, גידול של 16.58%. הוצאות מכירה ושיווק בשנת 2015 הסתכמו לסך של 702.661 מיליון ש"ח, לעומת 571.478 מיליון ש"ח ב-2014. גידול של 23%. הוצאות הנהלה וכלליות הסתכמו בשנת 2015 לסך של 38.3 מיליון ש"ח , לעומת 35.2 מיליון ש"ח בשנת 2014.גידול של 8.8%. הרווח התפעולי בשנת 2015 הסתכם ב- 98.04 מיליון ש"ח, לעומת 123.4 מיליון ₪ ב-2014. קיטון של 20.6.                                                                                           הרשת ספגה  ירידה ברווח וברווחיות התפעולית בין היתר בעקבות עלייה בהוצאות המכירה והשיווק שמקורה באיחודן היחסי של הוצאות חברת ביכורי השקמה, לצד הוצאות שנבעו לרשת מפתיחת הסניפים החדשים בשנת 2014 ו-2015.                                                                                                  סך הנכסים במאזן נכון ליום 31 בדצמבר 2015 היה 1.39 מיליארד ₪, כאשר הנכסים השוטפים של החברה הסתכמו ב-31 לדצמבר 2015 בסך של 854.477 מיליון ₪ והשאר הינם נכסים בלתי שוטפים. המינוף הפיננסי לשנת 2015 עומד על 2.6  סך המאזן לשנת 2015 הסתכם ב-
1 .23 מיליארד ₪       לחברה יש  עודף נכסים על-פני התחייבויות. היחס השוטף עמד בסוף 2015 על 1.05, בהשוואה ל 1.12 בשנת
2 014.