שמיעת הסיפור העממי בקרב תלמידי כיתות ה',ו' בבית ספר יסודי
מוסד לימוד | מכללת אורנים |
מקצוע | ספרות, שפה ולשון |
מילות מפתח | יסודי, סיפור עממי, פולקלור |
שנת הגשה | 2012 |
מספר מילים | 2629 |
מספר מקורות | 10 |
תקציר העבודה
נושא עבודה : שמיעת הסיפור העממי בקרב תלמידי כיתות ה',ו' בבית ספר יסודי תוכן עניינים
1 . מבוא
3 -4
2 . סקירת ספרות
2 .1 "התפתחות" והתפשטות הסיפור העממי 5-6
2 .2 מוטיבים ואמצעים סגנוניים בספרות העממית 6-7
2 .3 סוגים של ספרות העממית הערבית -7-8
2 .4 חוש שמיעה ותרומתו בפיתוח יצירה להבנת הסיפור -9-10
3 .
סיפור עם פולקלור — 11-14
4 .
מערכי שיעור לסיפור עממי תלמידי כיתות ה', ו' –15-22
5.
סיכום –23
6 .
ביבליוגרפיה 24
סיפור עממי מבוא
"היו היה … ", משפט הקסם שהיה – משחר האנושות, הובלת מאזינים ומאזינים לעולם של סיפורים עממיים ועדיין יש את אותו אפקט בלבם של בני אדם, ובמיוחד לילדים. זה מאוד חשוב שילדים יכירו סיפור עממי כסוג של ייחודי ספרותי, במונחים של הארה הספרותית שבו אנחנו צריכים לדעת את הילד בז'אנרים שונים של שירה ופרוזה של זנים שונים.
לכן, הכל תלוי בשיטת ההוראה אשר מבצעת המורה בכיתה בבית הספר ידעה והבינה איך לספר את סיפור בצורה מהנה, יכולה המעורבות של התלמידים בשמיעת ביטויים שחוזרים על עצמם . זה יכול להוביל לחוויה אצלם ויכולה עימם לייצר כמה פעילות בשיתוף התלמידים אחרי קריאת סיפור , זה מוביל לתלמידים לחוות את סיפור .